Fa dies que milers d'usuaris proposen en xarxes alguns llocs emblemàtics relacionats amb Ibáñez, com l'antiga seu de l'editorial Bruguera, al carrer Llogaret, o diferents punts del districte de Sant Martí, on va viure el dibuixant. Allà hi ha la que és considerada la millor biblioteca pública del món, la Gabriel García Márquez, que assegura que “volem que els semàfors de davant de la biblioteca els regulin Mortadelo i Filemón”. El centre té un espai dedicat al mestre de l'humor. “Jo he insistit perquè s'hi ubiqui, però no depèn de mi”, confessa el professor.
Durant aquesta setmana, personalitats del món de la cultura, com l'actor Octavi Pujades, l'escriptora Rosa Ribas o el dramaturg Jordi Galcerán es van posicionar a favor d'aquesta proposta. “Seria un homenatge a ell ia les generacions de fans. Fins i tot seria un reclam turístic”, reconeixia el cineasta Santiago Segura. La idea va sorgir de la ment d'aquest docent durant les vacances a Dinamarca. “A la ciutat d'Aarhus hi ha uns semàfors molt simpàtics de víkings que fan honor als seus avantpassats. En veure'ls, vaig pensar que tindria tot el sentit del món traslladar aquesta idea a Barcelona amb Ibáñez. Filemó, que sempre rondina, és el que dóna ordres, així que seria el vermell. I Mortadel·lo, el verd, passejant tranquil. No descarto que hi hagi qui esculli anar per aquesta cruïlla abans que per una altra. Segur que ho fa amb un somriure”, apunta. Amb la resposta afirmativa del consistori, Ibáñez s'uneix a altres personatges cèlebres que compten amb el seu propi semàfor, com Elvis Presley, a la ciutat alemanya de Friedberg, ja que allí va realitzar el seu servei militar; o Chiquito de la Calçada, al barri malagueny de Huelín. “Espero que aquest sigui un de tants merescuts homenatges al gran Ibáñez. Els seus lectors s'han animat amb altres idees, com ara reanomenar algun carrer o, fins i tot, l'estació de Sants. La meva és una proposta senzilla, però crec que entranyable i vistosa, ja que un semàfor l'has de veure tant sí com no per creuar”. Lara Gómez Ruiz, a la vanguardia.com
Tenint en compte que aquests semàfors són per al més incívic dels espècimens que passegen per la ciutat, el vianant, l'únic que no respecta cap de les normes per circular per la vorera, carril bici o pas de vianants, potser hauria estat millor posar als semàfors 'Rompetechos', o Pepe Gotera i Otilio.
Ya escribía a La Vanguardia que se debería hacer un homenaje al TBO, y poner personajes de los dibujantes del mismo: Opisso, Coll, Nit, Serra Massana, Urda...hay un munt.
ResponEliminaMañana haré una entrada sobre ello con la tuya como anexo
salut
Fins demà, doncs, per cert, (espòiler) demà estic d'aniversari...
ResponEliminaLa idea es simpática, pero la veo peligrosa. Los símbolos deben ser claros y contundentes. Las personas mayores(de nuestra edad y más),pierden facultades en la agilidad en el concepto de atención. Tengo muchos ejemplos en mi devenir en bici.
ResponEliminaSaludos
Pues ya hay uno de chiquito de la Calzada en Málaga, además los colores serán los de siempre rojo y verde. Ya conoces mi teoría que en la ciudad no hay cabida para los peatones, entre coches, autobuses, furgonetas, motos, patinetes, monopatines, bicicletas, riders.... los peatones no caben, es por eso que pasean por el carril bici. Saludos.
EliminaExacto, lo del gusto de los peatones por el carril bici, pero también he visto "atontamientos" de personas mayores(nosotros),en medio del paso de cebra, sin saber que hacer. Mayores y menores fuera de la acera, en medio del carril bici, para ser los primeros en salir cuando se ponga verde el semáforo, toco el timbre me miran fijamente pero son incapaces de volver a la acera es como si la bici que se aproxima les hipnotiza ,es una cosa rarísima .Tengo montones de experiencias. Semáforo contundente, con aviso del peligro que van a cruzar un carril bici. La mayoría de accidentes suceden en ese espacio, alguno con muerte. Un Mortadelo sonriente no es lo mejor, ante un peligro.
ResponEliminaSaludos.
El otro día bajaba con la bici por el carril bici correcto, delante de mí iba una chica joven haciendo footing y va y cuando iba a adelantarla se para en seco y se da la vuelta hacia el otro sentido del carril. No la atropelle de milagro porque iba despacio y hay que reconocer que la choca se disculpó. En Barcelona no lo sé, pero en Madrid en el centro y hace ya años los semáforos emitían un sonido supongo que para los invidentes.
EliminaMe gustaría saber qué opiniones cunden entre la ciudadanía barcelonesa al respecto, Francesc.
ResponEliminaY por otra parte, ¿no se abre el panorama del agravio comparativo, pues los tebeos tradicionales tienen infinidad de personajes que se lo merecen? Siempre tan selectivos, interesadamente selectivos. Mi otro yo piensa: cuánta chorrada también.
¡Quiero ver a Jabato y a Trueno y a Pedrín y...! Vaya, me estoy pasando, que los políticamente correctos me condenarán.
Este tema lo tocará mañana Miquel en 'Tot Barcelona', pero es evidente el hecho de que Ibáñez és único e irrepetible.
EliminaYa en serio: da igual el semáforo que pongas. Si no los hubiera la gente saldría a la calle a exigirlos (ya lo hicimos en los años 70 en las asociacionbes vecinales) Ahora que los hay los respetamos una minoría. Dales mortadelos y filemones a muchos ya verás.
ResponEliminaHombre, como la gente se queja por todo, seguro que habrá ofendiditos a los que no les gustará la idea.
EliminaNada, nada... yo quiero que pongan los "toros de Osborne" o la tetas de la Chicholina
ResponEliminaNooooooooooooor! Millor Sabrina, boys, boys, boys,
EliminaPues me parece una idea magnífica, habrá muchos que seguirán no respetando, peor con humor.
ResponEliminaUn saludo
Vamos a ver Daniel, una de las obligaciones de los jubilados que se precien, es saltarse los semáforos en los pasos de peatones y andar por el carril bici. ¡Ah! Y atravesar la calle por en medio en vez de por el paso de peatones, y evidentemente cruzando en diagonal, así se tarda más. Sebastián atravesaba así la calle, con el bastón alzado, amenazante, hasta que una mañana le atropelló una furgoneta, no murió, pero ya no fue nunca más el mismo.
EliminaSaludos.
No sé, pero para cualquier político(alcalde),es un riesgo que le puede salir caro. Lo digo por el cachondeo del personal del bando contrario. Me lo imagino: "el Filomeno este, se cree que...".El facha de alcalde que tenemos, se cree que por poner a...". Imagínate si lo pone la Colau.
ResponEliminaHay otro asunto, el sexo. Mortadelo y Filemón son machos, eso hoy día no puede ser. La tendencia es el rojo ,la figura de un hombre parado(vago).El verde una mujer en postura de andar(la trabajadora).
Sigo, ni Mortadelo ni Filemón, insinúan opción sexual. No puede ser, uno de los dos debe ser gay.
Que no, que no....
Podrían poner a Ofelia Michelínez la secretaria de Mortadelo, aunque el apellido de la moza no invita mucho. Yo creo que en este sentido habrá consenso de todas las partes contratantes de la primera parte.
EliminaNo creo que la cosa vaya por ahí. Nos olvidamos de los personajes, que los hay femeninos, pero no va por ahí la cosa. Lo interesante es que en Barcelona se creó una escuela gracias a Bruguera y antes al TBO. Que esta revista generalizó el nombre de las publicaciones infantiles, Que se creó escuela de ninotaires en Barcelona, que formalizó una industria grandiosa, que salieron los mejores Opisso, Utrillo Serra Massana, Méndez Álvarez, Coll, Urda...
ResponEliminaQue se merecen un homenaje al estilo de Madrid, que tienen una plaza con los dibujos en la acera; que en toda España se conoce el TBO como un género de revista dedicada a la infancia ..
En fin...siempre habrá quien lo tilde todo con la política, y yo lo tildo con la ciudad, el arte y una joya que hay y que no hemos sabido aprovechar.
Salut
Jo també ho entenc com tu, encara que he llegit en més d'una ocasió que Bruguera es va aprofitar i molt dels dibuixants. Ho dic en el sentit que més que a Bruguera l'homenatge hauria de ser als ninotaires.
Elimina. En fí, és el que vull dir. A més, quan s'involucra la frase : "Sempre tan selectius, interessadament selectius...", com no sé com prendre-ho, em dol. ¿Selectius en què, per què, amb qui?...¿per no dir que cal posar Roberto Alcazar?...
ResponEliminaQuan n'hi havia del TBO hi havia un grup de "tot un grup", no d'un dibuixant particular, i dins d'aquest "grup" hi va haver gent afusellada pel règim de Franco, com ho va ser Méndez Álvarez. El que succeeix és que sempre ho polititzem tot, i jo no vull polititzar res, només vull posar una sèrie de dibuixants que de petit em van alegrar la vida.
Un homenatge a la cándidez, no a la política.
Salut
No entenc perque hi ha gent complica, sovint. les coses més senzilles. Un professor navarrès va llençar la idea i Collboni ha recollit el guant. No hi ha gran cosa més a discutir., Ibáñez estava per damunt de la resta per quantitat, per qualitat i per humilitat.
ResponEliminaSalut.
De esa manera
ResponEliminatendrían que ser
todos .
Eso dice Miquel en su escrito de hoy en Tot Barcelona.
ResponElimina