Curiosa la història, aquesta de l'hora de lligar a Mercadona, que sembla que ha sortit de Tiktok, és una d'aquestes coses que apareixen a Espanya per generació espontània. En tot cas, és evident que aquest país nostre no ens deixa de sorprendre. Sembla que tot va començar a Sevilla. "Això ha estat una cosa que ni somiant-ho et passa". Qui parla és Vivy Lin i el seu rostre, es pot dir sense equivocació, ho ha vist mitja Espanya. Ella és una de les dues protagonistes del vídeo del moment, el de l'hora de lligar a Mercadona. El seu TikTok, on explicaven que de 19:00 a 20:00 hi ha persones que més que a fer la compra, acudeixen a aquest supermercat a la manera Tinder i es llançaven a comprovar-ho, va camí del milió i mig de reproduccions, i d'ençà que ho van publicar, les xarxes socials s'han inundat de comentaris, mems i bromes. "Que s'hagin fet ressò totes les televisions, diaris, que s'hagi fet ressò Netflix... a mi em sembla desbordant", reflexiona.

Aquest èxit, que ara els sobrepassa, ni s'ho imaginaven. Com assegura per telèfon a El HuffPost, ni estava guionitzat, ni preparat: "Jo soc actriu, treballo a Canal Sur, a la tele, en un programa que té a veure amb xarxes, però això és una loteria. És una cosa que un tira sense pensar que funcionarà o que tindrà aquesta repercussió”. El vídeo el va gravar amb Carla Alarcón, amiga i companya de feina: "Jo faig humor i ella treballa amb el públic". En sortir de treballar, Vivy —humorista, monologuista i presentadora—, se n'anava a l'hotel, perquè és de Màlaga, però s'allotja a Sevilla per als enregistraments. En aquell moment, una va proposar: "Escolta, me'n vaig a Mercadona". "Doncs vinga, jo també", va dir l'altra.. Aquesta deu haver estat la campanya publicitària més mediàtica i econòmica de Mercadona, que ja podria tenir algun detall vers la monologuista i la seva companya.

Mentrestant, els mitjans de comunicació estan ocupats a compadir-se de la pobra gent a qui se li han acabat les vacances d'estiu i ha de començar a treballar. Ofereixen diversos consells sobre com suportar aquesta desgràcia, però obliden el més obvi, no tenir vacances, o fer-les al septembre. Ah! i també han tornat, com cada any a finals d'agost, els anuncis de col·leccionables a la televisió, de moment els de Planeta Agostini, sobre un cotxe de Fast & Furious, Les novel·les d'Isabel Allende, o la construcció del ninot d'Iron Man. Tot està en ordre, tot està bé, en espera de quan arribi setembre.