La moda viral de l'estiu, la d'anar a lligar a Mercadona entre les 7 i les 8 de la tarda, posant una pinya cap per avall al carro de la compra com a senyal de coqueteig, ens ha alegrat els últims dies de vacances i potser hagi convençut algun d'esquivar de moment la inscripció a Tinder. Una tendència viral refrescant per a aquests dies o una campanya comercial encoberta i eficaç… però gens original.
Després de la publicació d'un reportatge a The New York Times, s'ha tornat a parlar d'una tradició similar al fenomen Mercadona, que va començar fa una dècada: els jubilats solters, divorciats, o vidus de Xangai es donen cita cada dimarts al restaurant de la botiga Ikea de l'exclusiu barri de Xuhui. Desenes de gent gran se citen allà cada setmana per conversar, fer amistats o trobar parella.
Ningú no sap per què va ser aquest, i no un altre, el que es va fixar com a punt de trobada, ni d'on va sorgir la idea. “Sóc senzill. No fumo ni jugo al mahjong. Però no hi puc trobar l'amor veritable”, explicava resignat Xu Xiaoduo, de 70 anys, al The New York Times.
Aquest exprofessor de primària divorciat es ven explicant les seves habilitats per al ball, tot i que ha perdut l'esperança de trobar parella. Són desenes els que, com ell, ocupen les taules del restaurant d'Ikea a Xangai. Un hàbit o tendència sorprenent. La Xina és el país del món amb més persones de més de 65 anys. Segons el Fons Monetari Internacional, s'espera que en les properes tres dècades la població de persones de 65 anys o més arribi als 400 milions. I de les ciutats xineses, Xangai és, alhora, on viuen més sèniors. Xifres tan elevades expliquen que les trobades dels dimarts estiguin atapeïdes. “Fent-me gran, sempre he volgut tenir una companya de vida, sense cap altra intenció que aquesta, tenir companyia per parlar”, deia a l'agència AFP Gu YiJuan, conductor d'autobusos retirat. “Fins i tot compartir l'humor pot ser divertit a la vida.
Després de la publicació d'un reportatge a The New York Times, s'ha tornat a parlar d'una tradició similar al fenomen Mercadona, que va començar fa una dècada: els jubilats solters, divorciats, o vidus de Xangai es donen cita cada dimarts al restaurant de la botiga Ikea de l'exclusiu barri de Xuhui. Desenes de gent gran se citen allà cada setmana per conversar, fer amistats o trobar parella.
Ningú no sap per què va ser aquest, i no un altre, el que es va fixar com a punt de trobada, ni d'on va sorgir la idea. “Sóc senzill. No fumo ni jugo al mahjong. Però no hi puc trobar l'amor veritable”, explicava resignat Xu Xiaoduo, de 70 anys, al The New York Times.
Aquest exprofessor de primària divorciat es ven explicant les seves habilitats per al ball, tot i que ha perdut l'esperança de trobar parella. Són desenes els que, com ell, ocupen les taules del restaurant d'Ikea a Xangai. Un hàbit o tendència sorprenent. La Xina és el país del món amb més persones de més de 65 anys. Segons el Fons Monetari Internacional, s'espera que en les properes tres dècades la població de persones de 65 anys o més arribi als 400 milions. I de les ciutats xineses, Xangai és, alhora, on viuen més sèniors. Xifres tan elevades expliquen que les trobades dels dimarts estiguin atapeïdes. “Fent-me gran, sempre he volgut tenir una companya de vida, sense cap altra intenció que aquesta, tenir companyia per parlar”, deia a l'agència AFP Gu YiJuan, conductor d'autobusos retirat. “Fins i tot compartir l'humor pot ser divertit a la vida.
Però per a la gent gran com nosaltres, amb condicions econòmiques menys acomodades, la càrrega dels nens, i per a altres que no tenen bones condicions de vida, és difícil trobar parella”, afegia.La botiga Ikea es va convertir ja fa anys en lloc de trobada per a jubilats, com ho és també el Parc o Plaça del Poble, una de les més importants de la ciutat, coneguda perquè aquest concentren allà pares i mares que busquen parella per als seus fills solters , els caps de setmana. A l'establiment suec, es concentren els solters sènior carregats amb termos que omplen de franc a l'establiment. Ma Guoying, de 64 anys, vestida amb colors brillants, explica al The New York Times que va sovint a aquesta cita dels dimarts. Va amb la seva amiga Zhang Xiaolan, de 66 anys. “Si ens quedéssim a casa les 24 hores del dia, el nostre cervell es deterioraria”, va dir la Ma, divorciada i jubilada des de fa molts anys, que explica al diari que se sent sola per la poca atenció que rep de la seva única filla. Un fenomen exclusiu de la Xina? - Des d'Ikea España es mantenen al marge del tema, i prefereixen no valorar la possibilitat de fomentar aquestes trobades sènior a les botigues del nostre país. Així que, si es repliquen les cites als establiments espanyols de la marca sueca, haurà de ser, com a la Xina, arran d'una iniciativa espontània dels protagonistes. La veritat és que la idea té efectes positius tant per a les persones que participen a les reunions dels dimarts, com per a la imatge de la marca. “Qualsevol iniciativa que serveixi per trobar-se i conèixer-se; tenir l'oportunitat de compartir i de sentir; tenir la il·lusió per un nou dia i una nova aventura... Qui pot pensar que no és una bona iniciativa? I no només a una edat avançada, sinó a qualsevol”, ens explica Juan G. Castilla Rilo, psicòleg sanitari, especialista en gerontologia social i divulgador del Col·legi Oficial de la Psicologia de Madrid. Les persones grans també tenen necessitats de tenir relacions sexoafectives, i això és una cosa que sovint s'invisibilitza, o es rebutja. “És el que s'anomena “edadisme”, que són els prejudicis negatius a les persones amb més edat per fer coses “normals”. Necessitem l´amor i la sexualitat a qualsevol edat, els amics i la parella ens donen aquest amor i una parella la sexualitat”, apunta el psicòleg especialista en gerontologia social. Rosanna Carceller - la vanguardia.com
Está bien los encuentros, en la tercera fase, pero muy complicado. Las cargas de cada uno, dependencia, fobias ,enfermedades, la paguita de cada uno, todo cuenta. Cuenta hasta la carga de hijos y nietos. Demasiados problemas. Prefiero estar solo a complicarme la vida, si viniera el caso.
ResponEliminaSaludos.
Contigo, a no ser que se me aparezca María Dolores de Cospedal, entonces me lo plantearía. Con el permiso de Miquel, claro.
EliminaSaludos.
Esta es la mejor campaña de la gente de Mercadona. Un 10 a los chicos y chicas de publicidad. Es viral, es gratis (sale en los diarios porque hay el departamento de publicidad que lo ha filtrado a los medios como si fuera cierto), sale por la tele, no ha costado un céntimo y todo quisqui habla de ella, además para todas las edades y a vender piñas a mogollón...
ResponEliminaLa gràcia rau en el fet que no és una campanya de Mercadona, varen ser dues periodistes Malaguenyes de Telecinco que estaven a Sevilla i en sortir de treballar varen anar a comprar al Mercadona i se'ls va ocórrer aquesta performance, que com deia Vivy Lin, una de les periodistes, se'ls en va anar de les mans. Ara, Mercadona podria tenir algun detallet amb elles.
ResponEliminaSalut.
Essssoooooo...Mercadona y la multinacional de las piñas....y la Maria Dolores de Cospedal........ que me mola cantidalllllll
ResponElimina