Les plataformes digitals no només ens conviden a socialitzar, sinó que també ens obren la porta a una infinitat d'oportunitats de compra. Amazon i TikTok estan implementant una sèrie de trucs “per assegurar-se que les nostres carteres no descansin ni un segon”, explica el professor d'escola de negocis i divulgador Pablo Foncillas. En el cas del gegant del comerç electrònic, continua, “ha decidit portar-nos al següent nivell de la publicitat interactiva”. I ho ha fet engegant una nova funció d'anuncis comparables. Innovació amb què agilitza el procés de compra, alhora que potencia “la gratificació instantània” del consumidor. TikTok no es queda enrere. Seguint els passos d'altres xarxes socials, com ara Instagram i Facebook, la plataforma estrenarà a Espanya TikTok Shop. Moment a partir del qual els usuaris podran comprar mentre gaudeixen de vídeos curts i addictius. Aquestes estratègies anticipen que "escapar d'aquestes experiències de compra integrada serà cada cop més difícil", conclou Foncillas.


Podcast del profesor Foncillas a la Vanguardia, durada 3.20 minuts.