ÚLTIMS ESCRITS

12 de desembre, 2025

¡HASTA EL MOÑO!


 Va ser la portaveu adjunta del PSOE al Parlament andalús, Ángeles Férriz, que millor va definir la indignació de les dones socialistes pels casos d'assetjament al seu partit, quan va exclamar: “Estoy hasta el moño de puteros y acosadores!”. El feminisme figura als estatuts del PSOE, però les denúncies per assetjament sexual se li acumulen les últimes setmanes, amb el desgast polític que això suposa en un partit en què el vot de les dones els va permetre salvar els mobles a les últimes eleccions generals. El PSOE va aconseguir vuit punts més que el PP en vot femení. Va ser Pedro Sánchez qui va aconseguir mobilitzar-lo en campanya, demanant a les dones que no es quedessin a casa.
La tragèdia del president és que persones del cercle de confiança han hagut de deixar les seves responsabilitats per conductes masclistes. Un llegeix els repugnants àudios de l'exministre José Luis Ábalos sobre les dones i el consum de prostitució gravats per Koldo García o s'assabenta que Francisco Salazar (exsecretari general de coordinació de la Moncloa) assetjava amb insinuacions grolleres empleades del seu departament i sent repugnància desbordada per procedir. Les últimes hores, José Tomé, president de la Diputació de Lugo, i Antonio Navarro, líder socialista a Torremolinos, han estat igualment denunciats per assetjament.

No deixa de ser curiós i fins a cert punt sospitós, que esclatin de cop tants casos d'assetjament en un mateix partit, no nego la major, ni la derivada, però realment sona una mica estrany. Dit això, Ángeles Ferriz, m'agrada, és el que dirien els italians, una brava donna, però amb un parell, i que a sobre parla com a persona,  amb el cor a la mà, i la ràbia als ulls, més que no pas com a política.

El president del Govern va respondre que “el feminisme a tots ens dóna lliçons, a mi el primer”. Però, en el cas de Salazar, no es va actuar amb la celeritat exigida. Eduardo Galeano deia que el masclisme és la por dels homes a les dones sense por. Les dones sense por del PSOE són les que ara estan més indignades. I si Sánchez resisteix, haurà de ser encara més implacable, amb tant d'insensat que sembla haver-se impregnat més del landisme que del sanxisme. Perquè elles estan 'hasta el moño', de puters i d'assetjadors.


SHARE THIS

Author:

Contra el bé i contra el mal, contra les pretensions de l'un i de l'altre, només ens queda una defensa, la ironia.

5 comentaris:

  1. Los cuatro casos q han saltado por ahora de altos dirigentes del PSOE como presuntos acosadores sexuales lo q pone de manifiesto además de la incoherencia política de esta gente, es q más allá de Cádiz aislados parece ha sido la práctica habitual en este partido, q en sus estatutos se califica de feminista y q las mujeres socialistas estén hasta el moño demuestra lo poco q pintan en realidad en este partido , puesto q durante años sus. compañeras parece ser han sufrido un infierno e incluso en Moncloa se han colocado de perfil, haciéndose los suecos. ..empieza a ser preocupante y más q curioso, la cantidad de gente q rodeaba a Sánchez en su esfera más o tima durante años y parece ser no conocía de nada ...a o mejor la semana q viene dice q en realidad a Begoña Gómez sólo la conoce de vista ; ) Un abrazo !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Escucha a Ángeles, hay muchos hombres y mujeres dentro del PSOE, que luchan de verdad y sin ambages por la igualdad de las mujeres.
      El caso Begoña Gómez, esta señora de a que usted me habla, acabará en nada, por qué nada hay.
      Un Abrazo!

      Elimina
  2. Es que es un grave, gravisimo problema el puterismo dentro(en estos momentos) en la izquierdaa, que es la que gobierna. Acoso mucho peor,los líderes con mucho poder, se creen con derecho a todo. Está bien que señoras como Angeles, diga que está hasta el co**, de babosos y peor acosadores.
    Saludos

    ResponElimina
    Respostes
    1. No nos confundamos ahora y no seamos fariseos, este puterismo está en todos los partidos en igual, menor o mayor medida, aunque por un extraño fenómeno cósmico los casos de puterío y acoso del PSOE han aflorado todos de golpe. Como diría el padre de Julito: Raro, raro, raro.
      Saludos

      Elimina
  3. Se entró al poder bajo dos premisas, y la primera era atacar la corrupción, dándole a la segunda papel a las mujeres.
    Esto es lo que hay después de mas de siete años.
    Con MARIA en cada una de sus palabras.
    Mira, Francesc, nada soy y nadie soy para dar lecciones de nada, pero hay una cosa que si puedo decir, que soy de los que dio si voto al PSOE y soy de los que no se lo dará hasta que no marche este señor sanchista. El problema de VOX no es el Pp, el aumento de VOX viene ya de toda esta mierda que no ha sabido parar, ( se calcula que más de trescientos mil votos de Psoe van a ir a Vox) y esto es la punta de un iceberg, porque aun faltan cien casos abiertos, esto es un volcán.
    En Canadá TRudeau dimitió, cogió los cuatro años, dejó que entraran los conservadores, y en esos cuatro años reformó el partido. Este se aferra al sillón y hundirá la socialdemocracia tal como la conocemos.
    Esto es muy, muy serio.
    Salut

    ResponElimina