NOTICIES 24/7
ÚLTIMS ESCRITS

MASCLETÀ ESPACIAL

 
Artemis II no és la missió tripulada que ha arribat més lluny, pero sí que és cert que han vist la cara oculta de la Lluna, només que aquesta, està cartografiada en un 99% des de fa temps. Els astronautes de l'Apolo 13 sí que van passar per la cara oculta de la Lluna, però no la van poder veure. Tot i que van envoltar el costat ocult, la nau estava orientada de manera que no tenien finestres apuntant cap a la superfície lunar, així que no van arribar a observar-la directament. La missió tripulada de l'Apol·lo XIII, que va arribar encara més lluny de la Terra, va ser per un problema tècnic, que el 1970 va arribar a uns 400.171 km de distància a causa de la trajectòria d'emergència que va haver de seguir. Artemis II està dissenyada per portar els astronautes a una distància una mica menor que la d'Apolo 13, tot i que continua sent la missió tripulada més llunyana des del 1972.

L'objectiu d'Artemis II és provar la nau Orión i el coet SLS, no trencar rècords, comprovar vibracions, el coet més potent en actiu que és la primera vegada que porta humans. Segons la NASA, necessiten comprovar vibracions, càrregues, perfils d'acceleració, navegació en espai profund, comunicacions més enllà de l'òrbita lunar, etc.

En resum, la missió de l'Artemis II és  més que el passeig per l'espai com el que es donen els molt milionaris amb els coets de Musk, una mascletà espacial amb un missatge polític clar per mostrar múscul davant la Xina. Que la NASA hagi vestit aquest viatget com una cosa excelsa, extraordinària, una fita, és part del seu autobombo. Un autobombo que no ha evitat que l'administració Trump redueixi el pressupost en un 23%. I aquí sí que Houston té un problema. 

Veurem si l'Artemis III aconsegueix deixar uns quants colons fixos a la Lluna, cap a l'any 2030, diuen. I això sí que tindrà importància, llàstima que David Bowie no els hi pugui dedicar cap cançó. Ah! per cert, la lluna és filla de la terra.

Fonts: todóleg+IA - Els nazis ja varen estar a la Lluna el 1945.

Comparteix:  

Comentaris

  1. Para esa época dudo de mi existencia en la Tierra.
    Que les vaya bonito,

    ResponElimina
  2. Home, 2030 és a tocar, encara hi som a temps.

    ResponElimina
  3. Si sólo faltan 4 años,otro mundial.No nos vamos sin ver el espectáculo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entra dentro de lo posible que empiezen a colonizar la luna en 2030. Esta misión del ARTEMIS II ha sido para pobar si se podia llegar en condiciones. O eso, o los Chinos se les van a adelantar.

      Elimina
  4. jejejeje...er furbor ya no es mi pasión, ahora alguna galleta María y leer a los clásicos...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada