Una parella d'agricultors de Lleida reclama un milió d'euros a l'Estat per les pèrdues derivades de la immobilització d'una collita de cànem industrial que la policia va confondre amb marihuana i per la qual van estar investigats dos anys, fins que es va comprovar que les plantes no eren psicoactives.
Anna i Albert, agricultors “de tota la vida”, van ser denunciats pels Mossos d'Esquadra el març de 2023, després que la policia interceptés un paquet de 30 quilos de cànem que havien enviat com a mostra, en una de les primeres operacions de la societat que van constituir en 2022 per a comercialitzar aquest producte, segons la documentació al fet que ha tingut accés EFE al País.es
Arran de la denúncia de la policia catalana, un jutjat de Lleida va obrir una recerca als agricultors per un delicte contra la salut pública, la qual cosa va comportar la immobilització de totes les plantes que tenien emmagatzemades per a la seva posterior comercialització fins a maig de 2025, durant els dos anys en què la causa ha estat oberta. “Ens han tractat de narcotraficants, hem envellit de cop i estem arruïnats del tot”, denúncia Anna en declaracions a EFE, després de recordar que van constituir legalment una empresa per a conrear cànem industrial i, per a això, van tramitar tots els permisos exigits i fins i tot van avisar a la policia. “Què més podíem fer?”, lamenta.
A través de la seva societat, la parella va comprar una partida de 40.000 llavors de cànnabis sativa que van sembrar en una finca d'una mica més de quatre hectàrees de Juneda (Lleida) amb els fins previstos en l'objectiu social de l'empresa: el cultiu de plantes per a fibres tèxtils, el comerç a l'engròs de flors i plantes i altres activitats agrícoles i comercials vinculades a llavors o productes vegetals. Una vegada recol·lectada, la collita va ser traslladada a unes naus per al seu assecament i posterior comercialització, on ha romàs durant dos anys immobilitzada per ordre del jutjat que va investigar el cas. l'octubre de 2024, un informe de l'Institut Nacional de Toxicologia, que va analitzar 29 mostres de cabdells i branques intervinguts pels Mossos d'Esquadra per encàrrec del jutjat, va concloure que, com a màxim les plantes tenien un 0,2% de THC -psicoactiu del cànnabis-) i, per tant, inferior a l'índex de 0,3% que exigeix el Tribunal Suprem per a considerar el cànem psicoactiu. Mossos d'esquadra: Apatrullando el principat.
.jpg)
Yo también me hubiera confundido, la verdad es que no sabría distinguir lo uno de lo otro.
ResponEliminaPerò els mossos no es poden confondre, si són professionals.
EliminaPero tenían una proporción de THC, el sicotropo de la Maria. No era cáñamo para espardañas.. La noticia no está clara
ResponEliminaEs que todo lo relacionado con la maría, legalmente está confuso
La noticia està clara. La que no ho te clar,o no ho ha entès, (per variar) es la Fiscalia General de l’Estat, que va ordenar el 2021 considerar droga les flors de cànem industrial encara que no siguin psicoactives. Això ha generat un clima de persecució institucional, amb intervencions policials, processos judicials i fins i tot instruccions internes perquè els laboratoris no mesurin el THC, cosa que impedeix demostrar la legalitat del cultiu. El resultat: agricultors legals tractats com narcotraficants, collites immobilitzades i un sector pràcticament extingit a Catalunya (de 200 hectàrees el 2019 a 0 el 2023. ¡Muera la inteligencia!
EliminaLa Vanguardia: En octubre del 2024, un informe del Instituto Nacional de Toxicología, que analizó 29 muestras de cogollos y ramas intervenidos por los Mossos d'Esquadra por encargo del juzgado, concluyó que, como máximo, las plantas tenían un 0,2 % de THC (psicoactivo del cannabis) y, por lo tanto, inferior al índice de 0,3 % que exige el Tribunal Supremo para considerar el cáñamo psicoactivo.
EliminaCon el informe en mano, la pareja pidió el archivo de la causa, a la que el juzgado acabó dando carpetazo el 28 de mayo del 2025, de acuerdo con el criterio de la Fiscalía, tras concluir que las sustancias intervenidas a los investigados “no pueden considerarse estupefacientes”.
No conozco la legislación sobre el particular, pero si que he leído que hay unas partes de la planta, que tienen más HTH y otras prácticamente nada.
ResponEliminaEn mi caso uso un champú de parafarmacia con cannabis, pero no pone la cantidad deHTC.
En cuanto a los jueces, supongo que aplican la legislación correctamente
Saludos
Jueces y aplicar legislación cotrectamente, es un oxímoron. Creo que en la vanguardia lo dejan claro.
EliminaSaludos
Cannabis sativa es la marihuana y el cáñamo, solo le diferencian la cantidad de l tetrahidrocannabinol presente, creo y digo creo, que si supera el 0,5% se considera marihuana y la concentración también depende del punto de secado de la planta. Aquí también se vende la Cannabis indica que es más fuerte.
ResponEliminaUn saludo
Gracias por la información.
EliminaSaludos.