Efrem Borràs i Catasús (pare de Llucià), fotografiat a la porta de la seva merceria el juny de 1937, just a l'instant que Julián Ascaso en persona li col·lectivitzava el negoci. Poc després fou presa d'una apoplegia, de la qual el tractà -sense èxit- el doctor Josep Trueta.
Vaig parlar d'aquest assumpte fa poc més d'un any. A ran d'un suposat estudi catosfèric de Llucià Borrás i Ascaso publicat a Mil dimonis i que el tal Llucià,  sospitosament, s'assembla i molt al company blocaire, el Sr. Lluís Bosch l'he volgut recuperar,  no per falta de material que sembla palès no és el meu problema, sinó per tornar a reblar en el tema, donat que segons què, a dia d'avui gràcies o per culpa de Sant Google ja no és possible. Vegeu la foto del suposat pròcer del Sr. Borras. i compareu. Deixo al vostre ull clínic la decissió de si vaig errat o estic encertat en el meu diagnòstic. Ah! i no consumeixo amanita phaloides, que quedi clar.


"Durant un parell de segles (que tampoc és tant de temps) només hi ha hagut dos tipus d’homínids (em nego a escriure homínids i hominides, com també ho faig amb làmpada i melmelada) els que creien en la Bíblia i els que no. Però al segle XXI ha sorgit una tercera via dintre dels homínids i amb una derivació bàsicament dins la societat occidental....els qui estan connectats a la xarxa i els que no. Aquesta tercera via dels que estan connectats a la Xarxa, ha descobert la nova Biblia del segle XXI, la Wiquipedia, "Wiki" pels amics, on es concentra el coneixement, el saber i tot i més.
Que tiri la primera pedra qui no l'hagi consultada o hagi estat per a ell una referència on trobar informació. Però clar, la Wiqui és també un terreny abonat per escampar fal·làcies o manipular informació al gust, res de nou per cert, car tot l'anterior que he esmentat és també pura manipulació malgrat la gent s'ho cregués a ulls clucs. L'homínid actual és en el fons tan innocent com l'anterior i s'ho empassa tot o gairebé tot.
Farem una prova si voleu, de com un es pot inventar un personatge, crear doncs una falsa identitat i adornar-la, dotar-la d'un cert passat i fer que sembli autèntic, totalment versemblant. No és res de nou, Quim Monzó ja és va inventar fa anys un fals escriptor maleït iugoslau crec que era i uns quants ho varen donar per bo, i també un periodista britànic un pintor abstracte maleït fins el punt que es va veure obligat a pintar ell mateix uns quants quadres que varen impressionar als, entessos?.

Jo tinc un poeta inventat, totalment inexistent Karl Heinz Wolfovich, el vaig crear simplement per diferenciar els meus poemes nous dels vells, atès que com sovint em consta reconèixer els meus propis poemes així feia la diferenciació entre uns i altres. No se com va això de entrar dades a la Wikipedia (es demanen ajuts) però es tractaria d'inventar-se de més a més una falsa biografia d'aquest suposat poeta (alemany, austríac o polonès) i estic segur que passaria per autèntica, però cal crec, crear aquesta falsa biografía si no, no cola.