A través d'una equació, l'escola de psicòlegs de Cardiff va determinar, l'any de 2005, el tercer dilluns de gener com el dia més trist de tot l'any.


Les festes de Nadal (per fi) s'han acabat, ara toca tornar a la rutina de la feina, a les classes, enfrontar-se a la costa de gener i fer tot això, segurament, sense haver començat amb els propòsits d'any nou - no ens enganyem, els estancs segueixen venent, els mercats segueixen plens de fruites i hortalisses i els gimnasos buits -. Tots aquests factors, junts, poden ferir la sensibilitat dels més susceptibles i si afegim un element clau i determinant, que tot es fusioni un dilluns, donem amb una bomba de rellotgeria, amb el Blue Monday, més conegut com el dia més trist de l' any. Aquest particular fenomen ve desenvolupant-se des de fa uns anys enrere, concretament des de 2005, quan un professor de la universitat de Cardiff, Cliff Arnall, va anunciar haver trobat la fórmula matemàtica que determinava quin era el dia més trist de l'any. Aquest pesat títol recau sobre el tercer dilluns de gener, assenyalat per la fórmula científica, que a priori sembla més complicada que les que ens van gravar a sang i foc a l'escola. La susdita és la següent: 1 / 8C + (D-d) 3 / 8xTI MxNA. '
La C fa referència al clima, la D als deutes contrets durant les festes, d és els diners que cobrarem a final de gener, T és el temps que ha passat des del Nadal, I és el temps que ha transcorregut des de l'últim intent de deixar un mal hàbit, M les motivacions que encara ens queden i la NA representa la necessitat d'actuar per canviar tot el negatiu que envolta les nostres vides.
A Madrid amb l'objectiu d'alegrar a tots els ciutadans, aquest dilluns és la data triada per obrir la primera Pop Up de la xocolata a Espanya.
Durant tres dies, els consumidors que s'apropin al Palau de Santa Bàrbara podran viure una experiència xocolatera extraordinària on podran, entre d'altres continguts, comprovar in situ l'efecte del citat «Blue Monday» sobre el seu estat d'ànim amb un experiment sensorial guiat per un neurocientífic. L'objectiu és clar: demostrar científicament que menjar xocolata augmenta la felicitat, ja que hi ha una eina per analitzar empíricament la relació entre les emocions i les quatre principals ones cerebrals que genera el teu cervell. Ho expliquen a l'ABC.