El comentari d'avui, surt d'aquelles noticies que sovint publico a Collonades i després penso que necessiten ser tractades amb més profunditat (sense passar-me) que el copiar i enganxar. Ho dic perquè quan a vegades he deixat dit en aquest mateix blog que Facebook o Twitter són conceptes de comunicació temporals amb data de caducitat, és perquè segurament aniran sortint altres maneres més ràpides i avançades de comunicar-nos i possiblement evitant spams i correus no desitjats, que la veritat és que fan perdre molt de temps. 

Sense anar més lluny, avui he rebut tot i el filtre de Yahoo.es 17 spams i una trentena de correus no desitjats, que no vol dir que tots m'ofereixen viagra que aquests van ja directament a spams. Ah! a banda, tinc la maleïda publicitat de La Redoute que se'm cola sense el meu permís, tant li fa entri per Google chrome, Explorer o Mozilla, sense que la vulgui veure ni en pintura. Ya m'he queixat més d'una vegada però no em fan ni cas.

" L'informe 2010: una ressenya de l'any digital als EUA elaborat per l'empresa comScore, va reflectir que, durant l'any passat, l'ús del correu electrònic a la web (especialment entre els grans, com són Gmail, Hotmail i Yahoo) va caure un 8% en general. On més es va notar la caiguda va ser entre internautes de 12 a 17 anys, amb una reducció del 59% i entre els de 25 a 34 anys, amb un 18%, segons recull BBC.
Els joves miren cada vegada més a la missatgeria instantània, les xarxes socials i les comunicacions mòbils", recollia l'informe, que incideix especialment en l'èxit de les xarxes socials, especialment Facebook, que són utilitzades per 9 de cada 10 internautes en EE UU.

Als Estats Units, la gran dominadora és Facebook (tres de cada 10 visites a la xarxa i 153 milions dels més de 500 procedeixen d'aquest país), seguida per MySpace (que ha perdut el 27% dels seus usuaris en un any) i Linkedin. I Twitter? Guanya terreny entre usuaris de 18 a 34 anys, però perd entre els menors de 18 amb la xarxa social de Mark Zuckerberg.

L'empresa francesa Atos Origin pretén eliminar en un termini de tres anys el correu electrònic, tal com va explicar aquesta setmana el seu conseller delegat, Thierry Breton, en una nota de premsa recollida en Portaltic. L'objectiu, esprémer el potencial que per a la comunicació entre empleats pot tenir una xarxa social.
"El volum de correus que enviem i rebem és insostenible per al negoci", va dir Breton. "Els gestors passen entre 5 i 20 hores a la setmana llegint i escrivint emails". En aquest sentit, segons Breton els empleats ja fan servir els mitjans socials més que les recerques, i això que passen el 25% del seu temps buscant informació. En resum, l'empresa exposava les següent raons per eliminar el correu com a forma de comunicació en l'organització de la seva empresa:

El 2013, més de la meitat de tots els nous continguts digitals serà el resultat de canvis i l'edició de la informació existent. Les xarxes socials són ara més populars que el correu electrònic i la recerca. Els comandaments intermedis passen més de 25% del seu temps buscant informació. Els usuaris corporatius van rebre 200 'correus electrònics' per dia el 2010, el 18% dels quals eren spam. 20minutos."

Doncs aixó, que ja ens comencen a caducar les coses noves o de fa poc de temps que ens inciten a substituir per altres més noves encara. O sia que no cal ni esperar a que s'espatllin com fins ara era preceptiu, ja caduquen abans.

Avui he escoltat per Rac1 que a la fira aquesta de Barcelona (Mobile World Congress) hi han presentat un mobil amb pantalla en 3D sense ulleres. N'hi compraré un a la meva dona que en té un que de tant vell que és no fa ni fotos.