ÚLTIMS ESCRITS

8/recent/ticker-posts

EL NEN 'FAN' DE LES POLSERES VERMELLES


Aquesta tarda mentre Nardin m'arreglava l'ordinador i aconseguía recuperar el so, jo xerrava amb un nen, devia tenir uns set o vuit anys i era d'origen Colombíà o Bolivià - no li ho he preguntat, m'ha semblaT de mal gust -. El nen m'ha demanat ajut en sentir parlava en català amb Nardin, per un text que estava escrivint sobre Sabadell on parlava de la torre de l'Aigua i la Torre Milennium.
- És que no sóc d'aqui m'ha dit -
- Ja m'ho ha semblat li he contestat - Només que ningú ho és d'aqui ni d'allí, i és català aquell qui viu i treballa a Catalunya.

Saps qui es el president Pujol? li he preguntat
- Si!, Un de molt vell que va manar molt de temps a Catalunya - ha estat la contesta del nen -

M'ha explicat el nen, que és un fan de Polseres vermelles, que l'Espinosa és de Sabadell i que els dos protagonistes es varen rapar al zero per fer el paper. No entenia com s'ho feien per que sortís un dels actors sense una cama i li he explicat que les imatges es retocàven digitalment (crec que ell ho ha entes, jo encara no) i m'ha explicat també que s'imprimeix les polseres vermelles i amb uns companys de l'escola les plastifiquen i les venen a altres companys de l'escola. M'ha fet gràcia atès el nen li ha dit a sa mare que l'esperava fora: Tardaré 27 minuts a fer la feina. Li havia d'haver preguntat com es deia i d'on era, encara i sóc a temps, tot i que haig d'anar amb cura, ves que no m'encomani alguna malaltia. He xerrat amb un nen (molt espavilat) que no és d'aqui segons ell, o si que ho és?

Publica un comentari a l'entrada

4 Comentaris

  1. De vegades a classe (depèn de quina assignatura i generalment és a Plàstica) els deixo triar una música. Darrerament sempre volen escoltar "la cançó" de Polseres vermelles. Coses de la potència de la TV (3)

    ResponElimina
  2. Ostres!, la meva filla també està molt pesadeta amb la música de les polseres vermelles...

    Puigcarbó si algú no capta la ironia de la penúltima frase encara es pensaran que ets del PP ;)

    Jo crec que el nen sí que és d'aquí. Jo sóc Florestana, i de la França del sud, i també de Brcelona ciutat, Fins i tot tinc alguna cosa de santgcugatenca i Valldoreixana, i també de lleidatana, i andalusa, fins i tot una mica belga...

    ResponElimina
  3. Planeta i continent estan més o menys clars. La resta són fronteres socials i per tant, existeixen només en l'imaginari col·lectiu.

    I això sense valorar el fet de néixer, créixer o treballar i pagar impostos a llocs diferents. En fi, tot un maldecap.

    Ara, que amb l'Alberto no compartim ni tan sols planeta, això ho tinc molt clar.

    ResponElimina
  4. Avui dimecres 6 de Juliol a les 22:15 entrevisten en Nil i n'Igor al Canal 33, al programa Generació Digital.

    ResponElimina