Cadascú té les seves fixacions, i com a tot fill de veí, jo tinc les meves. Gràcies a les ensenyances d'un profesional de la panificació com en Manel Cortés, en la meva etapa de venedor de farina a FARINERA MORETO que travessa uns moments molt difícils dels que sincerament desitjo se'n pugui sortir, se com s'ha de fer el pa, des de la teoria  a la pràctica. Per aixó em molesta i ofèn l'anunci de Panrico del pa cuit amb llenya, lo qual a part de ser mentida és una estupidessa, atès la llenya només és un combustible i l'important en la cocció del pa és la sola i l'absencia d'aire calent per coure'l. De l'anunci d'aquell objecte estrany gairebé inanimat dit o nomenat Eduard Punset ja en vaig dir el que pensava fa uns dies i per respecte a ell mateix no us deixo l'enllaç.

Sovint, en anar a buscar el pa  - suposadament cuit amb llenya - , heu de mirar la sola. Si hi ha gravats uns puntets, és que l'han cuit amb aire calent en un forn giratori. No és dolent ni nociu, simplement l'aire resseca el pa, i aquest perd textura, color i sabor - El CAC, si és que controla alguna cosa, ho hauria de fer amb els anuncis que menteixen, però clar, potser no en veuriem cap -. 

El summum de la mentida en aixó del pa, és un Forn de Sabadell que té a banda de les botigues convencionals, dues on suposadament el pa s'ha cuit amb llenya (per més inri a les bosses i botiga posen - amb tot el morro - "cuit amb llenya de pi" ) i el feix de llenya que tenen a la botiga, és el mateix des que varen obrir-la fa tres o quatre anys.

El forn que tenen a la a aquesta la botiga és de sola, i segurament si fessin bé les coses el pa hauria de quedar igual o millor que cuit en un forn de llenya, més no és així. En desgreuge d'ells, haig de dir que a Sabadell és molt difícícil trobar bon pa i gairebé impossible una CIABATTA comme il faut. Possiblement a la Via Massagué al forn Valls o a l'eixample a la carretera de Barcelona, el Forn Benet, es podrien acostar a l'excelència. I si algú em pot aconsellar on trobar una xapata com déu mana a Sabadell li agrairia m'informés, jo he estat incapaç de fer-ho, i estic parlant d'aire, atès la xapata és això, aire, malgrat es vengui a pes.