Els toreros José Tomás i Serafín Marín seran els protagonistes avui de l'última corrida de toros a Catalunya, celebrada a la Monumental de Barcelona. Des de fa dies totes les entrades ja estan exhaurides. El debat se centra ara en el nou ús d'aquest edifici catalogat per a la ciutat. El govern indemnitzarà els propietaris de la Monumental, després que el Parlament prohibís els toros a Catalunya a partir del 2012. 
Sembla que la indemnització serà d'un milió d'euros, que jo no pagaria si fos la Generalitat, entre altres qüestions perquè la familia Balanyá ha amagat el cap sota l'ala en aquesta qüestió, i ho ha fet perquè en el fons ja els hi està bé la prohibició d'un negoci que cada vegada era més ruinós i que gràcies a aqusta prohibició deixarà de ser-ho per la seva ja plena butxaca.

Avui els toca fer la faena a José Tomàs i Serafín Marín, dos bons toreros pels qui com un servidor, els toros ens agraden, però cal saber quan has perdut i s'ha acabat l'espectacle, perquè això és una corrida de toros, un gran, acolorit i barroc espectacle, on es barregen molts atavismes i contradiccions dels homínids, ho entenc. N'he parlat en més d'una ocasió dels toros: aqui i aqui.  No em sap greu ni em fa vergonya dir que m'agraden i mal que em pesi i em costi acceptar-ho té raó Serafín Marin quan diu el que diu a ABC. Quan als animalistes, sincerament i sense cap respecte me la porten fluixa i pendolant, fart n'estic de demagogs de cap de setmana. Si no tenim drets les persones com carall volen que en tinguin els animals, i mentrestant, com que no es pot tocar, autoritzem correbous i vous embolats tot xiulant mentre mirem cap un altre costat. Tot plegat pura i miserable hipocresía, per un espectacle que s'estava morint d'inanició i tenia els anys comptats. En el fons la familia Balañá és la gran i per aixó callada beneficiada de la prohibició, els ha tocat la grossa.

Mentrestant, deixarem que els nostres anxanetes s'enfilin a castells impossibles, amb els risc que comporta i altres nens corrin en moto a més de 200 per hora encara que si guanyen  no poden brindar amb cava per ser menors d'edat. Som així d'incongruents els homínids, almenys els catalans.