"A la pel·lícula "la tempesta perfecta" no es salva ni el prota George Clooney, cosa prou rara a Hollywood. La pròxima tempesta serà pitjor que l'anterior. Afectarà de ple el sistema financer, a Europa i -possiblement- als Estats Units. Però a més a més plourà sobre mullat. Arribarà una nova recessió després de tot just dos anys de tímid creixement. I s'estendrà als països emergents que fins ara han viscut en una bombolla de plàcid creixement. Serà dur, molt dur. Perquè a més ens agafa cansats, amb un alt nombre de víctimes que ja pateixen en primera persona els efectes de la crisi i que ja han esgotat tots els mecanismes de protecció social pensats per a cicles dolents més breus i menys intensos. I ens enxamparà també esgotats mentalment, ja hem provat gairebé totes les teràpies i cap ha estat solució.
I el pitjor és que en aquesta tercera fase de la crisi franquejarem territoris fins ara inimaginats: la fallida d'algun Estat sobirà, l'ensorrament d'algun banc sistèmic, la caiguda de gegants globals, l'esclat d'una bombolla també a la Xina.
Entre tant desconcert hem de reservar una part de les nostres energies per aprendre les lliçons d'aquesta crisi: separar la fabricació de diners de la creació de riquesa és un error, un immens error que ens porta a un carreró sense sortida; buscar la màxima rendibilitat en els costos -especialment salarials- sense assegurar un mínim repartiment de la riquesa que mantingui el consum és un error, un immens error; obrir les fronteres dels nostres mercats a aquells que produeixen en territoris sense nivells homologables de benestar social és un error, un immens error; mantenir autoritats reguladores -com és el cas del Banc d'Espanya de Fernández Ordóñez- que opinin de tot el que no els incumbeix mentre no s'ocupen del que són responsables directes és un error, un immens error; pretendre tenir una moneda comuna sense perdre sobirania nacional és un error, un immens error. Aquest cúmul d'errors i alguns més tenen darrere seu noms i cognoms, no se n'oblidin quan el 20-N vagin a votar."
Hauria pogut retallar d'ací o d'allà perquè no es notés tant, peró no! llevat de la brevíssima introducció cinéfila, aquest comentari està plagiat fil per randa del d'Albert Sáez a El periodico, i ho he fet en solidaritat amb Quim Monzó acusat per ves a saber qui de plagiari. Cony! si l'Albert Sáez escriu el mateix que jo faria, perqué m'haig de complicar la vida. Ja ho deia Teilhard de Chardin plàgia que quelcom queda.
SBD - 15.10.11
SBD - 15.10.11
Gran diferència: tu no cobres o cobres menys.
ResponEliminaTeilhard de Chardin fue una de las personas que dió alma al Concilio Vaticano II...Juan XXIII contó con él...Su revista Spirit es una gran desconocida...tal como su figura...Mí vecino Sr Monzó es de sobras conocido en el barrio, en nuestro barrio. Sus figuras están distanciadas por la calidad de la escritura, por la disparidad de sus espíritus y por la diferencia de criterios...En fin, ya se que no van por aquí sus abluciones en su Tormenta perfecta, pero me lo ha puesto a tiro, no por el Sr Monzó , que me da igual que me da lo mismo, sino por Teilhard, del cual hacía años no había visto ningún escrito. Gracias, me ha dado ud. ilusión...joder ¡¡ y ya van dos...el primero fue Bolaños...Salut (es ud una caja sorpresas ¡¡¡)
ResponEliminaja saps que cobro uns 50 centims d'euro al més en publicitat, Júlia.
ResponEliminaSupe de Teilhard a través de Pawels i Bergier en el retorno de los Brujos y me interesé por él. Ahora la frase que le he atribuido a él, no és de él, aunque podría serlo, tengo la manía de atribuir frases al azar y normalmente cuela, pero a ti no te quiero engañar. Se me ha ocurrido al final del escrito i se la he atribuido a Teilhard de Chardin, porqué ayer hablamos de él con una persona.
ResponEliminaFrancesc, em plagio a mi mateix un comentari poca-solta que he deixat a ca la Júlia:
ResponEliminaM'encanta el tema del plagi i l'obra d'art. No se m'acut dir res original sobre el tema perquè gairebé deu estar tot dit i perquè no aconsegueixo ser original.
A vegades Pere, el plagiador és millor que el plagiat, i suposant que suposessim que el Monzó hagues plagiat aquest comentari que explica na Júlia, segur que ell el va millorar.
ResponEliminaFrancesc, no dic res sobre si el plagiador és millor que el plagiat, probablement, però no va millorar res en aquests casos, va copiar literalment paràgrafs sencers, nomes va 'traduir'. Es pot veure per la xarxa.
ResponElimina...i no un comentari sinó un munt d'articles.
ResponEliminadoncs ara no ho entenc, no crec que en tingui cap necessitat, algun motiu deu tenir, que el Monzó és molt enrevessat, car aquestes coses se sap que s'acaben descobrint. No crec que a ell l'importi massa, però.
ResponEliminaEs veu que quan en alguna entrevista li han comentat s'ha posat una mica nerviós, suposo que pensa que ningú anirá a cercar premsa llunyana. Jo el que crec és que deu ser una mica gandulot i que quan no té article el deu rampinyar. De fet la seva obra estrictament literària es molt poc extensa, tot i que hi ha qui pensi que és genial, que no sóc jo. Llevat de mitja dotzena de contes, això sí.
ResponEliminai els contes no et pensis Júlia. A mi m'agrada el Monzó articulista o quan surt a la radio, sempre com a divertimento, res seriós.
ResponElimina