El tram entre Vandellòs i Tarragona, de 44 quilòmetres, és l'únic de tota la línia de la costa amb una sola via, segons ha denunciar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que ha comparegut en roda de premsa després de la reunió del Consell Executiu. Les obres es van iniciar l'any 2000, però encara no han finalitzat.
Aquest és un dels colls d'ampolla de la xarxa ferroviària de l'Estat al seu pas per Catalunya segons ha explicat el titular de Territori. Recoder ha lliurat un dossier que recull els problemes d'amplada de via, els accessos als ports, diferents colls d'ampolla i la manca de plataformes logístiques.
Una altra infraestructura pendent són els 1,8 quilòmetres paral·lel al marge esquerre del riu Llobregat i el bucle de 8 quilòmetres a la ZAL del Prat de Llobregat, entre l'antiga i la nova llera del reiu. Aquesta actuació permetria donar accés a la nova terminal del Port.
Lluís Recoder també ha remarcat que el Corredor Mediterrani hauria d'estar enllestit el 2030 amb una xarxa adaptada a l'ampla europeu, noves línies exclusives de mercaderies, ports connectats a Europa i plataformes intermodals ferroviàries.
El conseller ha recordat que, segons la Comissió Europea, "és de vital importància que, per a qualsevol nou projecte d'infraestructura, es porti a terme una anàlisi cost-benefici totalment transparent" en al·lusió a algunes infraestructures construïdes durant els darrers anys. E-NOTICIES.CAT