Hi ha un vell acudit de l'Eugenio que té veure amb Bancs, Bankia i caixes....Un home ha de marxar de vacances i deixa el seu gat a un amic per que li cuiti, quan arriba al lloc de destí vacacional rep una trucada de l'amic: Joan, el teu gat s'ha enfilat a un arbre, ha caigut i s'ha matat. L'home, el renya mentre li diu: Home! no m'has de donar així la noticia, has de ser més diplomàtic. Primer m'havies d'haver trucat i dit: el teu gat s'ha escapat, l'endemà em tornes a trucar i em dius que s'ha enfilat a un arbre, el dia següent em dius que ha caigut de l'arbre però no saps com està, així em vaig fent a la idea i quan em tornis a trucar per dir-me que el gat es mort ja estaré preparat i l'impacte no serà tan fort. L'amic pren nota i l'any següent com ja no hi ha gat, l'home en marxar de vacances li deixa l'avi perquè el cuiti. Quan fa un parell de dies que és ja de vacances, l'amic el truca i li diu: el abuelo se subió a un ciruelo......

Doncs amb Bancs, Bankia i caixes i el Sr. de Guindos passa més o menys el mateix: primer eren 7 mil milions d'euros per tota la banca, després 4 mil més 19 mil només pèr Bankia, a continuació 30 mil milions per Catalunya Caixa i la resta de rèmores... El problema, la gravetat de la situació és que la história encara no ha acabat, el Sr. de Guindos encara no ens ha comunicat que la Banca 'se subió a un ciruelo'.