M'ho deia el meu pare ahir al matí mentre esmorzàvem: Noi!, votaré Esquerra, no me n'acabo de fiar d'en Mas, i els d'Esquerra amb Junqueras saben el que volen i faràn tot el possible per que la consulta es celebri. 
Haig de dir que jo tambè vaig votar Esquerra, bàsicament pel mateix motiu que el meu pare, al cap i a la fi a Convergència i Unió li ha fallat a l'hora de votar, la puta i la ramoneta. 
Em deia tambè el meu pare, que dubtava que CIu haguès tingut en compte que els manifestants del dia 24 de Novembre ho feien contra el Govern català i les seves retallades, no contra el de Madrid, i que no creia que la majoria de la gent que es va manifestar votés a Mas.
Pensava en la nostra conversa ahir a les vuit quan varen donar els resultats estimats els de TV3, que tot i no encertar massa, si varen donar com a segona força Esquerra.
L'error, el greu error de Mariano Rajoy seria no deixar fer la consulta, i el dels nacionalistes Catalans el deixar de fer-la, i quan més aviat millor. Dubto que guanyés el SI, l'estrategia de la por ha funcionat més del que podia semblar, però l'única manera de saber que succeiría, seria deixar fer la consulta. Sortiriem de dubtes d'una vegada i no perderíem més temps marejant la perdiu. 87 escons, bé valen una missa.