Sis prestigiosos catedràtics s'han agrupat per combatre les "campanyes de desinformació" que, en la seva opinió, s'estan creant per impedir que Catalunya "decideixi el seu futur lliurement". La creació d'aquest grup ha estat impulsada per Xavier Sala i Martín, catedràtic a la Universitat de Colúmbia (Nova York) i, de fet, els sis acadèmics tenen en comú que han fet carrera a les universitats anglosaxones. El lobi s'ha autobatejat com a Col·lectiu Wilson, en honor a l'expresident nord-americà Woodrow Wilson, "un gran defensor del dret d'autodeterminació".
Entre els integrants, un dels noms que més sorprèn és el de Jordi Galí, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra que ha fet carrera a Cambridge, Nova York i Massachusetts i que fa tres anys va sortir a les travesses com a candidat al Nobel d'economia. Galí mai ha estat gaire amant de l'exposició pública, però sembla que, en aquest cas, ha optat per fer un pas endavant.
La resta de membres del col·lectiu són Carles Boix, catedràtic de Princeton i col·laborador de l'ARA; Pol Antràs, catedràtic de Harvard; Gerard Padró i Miquel, catedràtic d'Economia a la London School of Economics, i Jaume Ventura, investigador sènior al CREI i exprofessor a Massachusetts.
A la dreta del bloc teniu un banner que us porta a la seva web
Col·lectiu Wilson
16.11.12
* label8
Una eina de la que en sentirem a parlar de ben segur molt posotivament.
ResponEliminaTinc que llegir la. Salut
ResponEliminaMás allá que siempre respetaré la decisión de Cataluña de independizarse si la mitad más uno de sus habitantes así lo desea, contaré los votos las próximas elecciones y si la mitad más uno de los habitantes de Cataluña vota a nacionalistas, prometo apoyar un referéndum. He leído unos cuantos artículos del blog que enlazas y la verdad es que me parecen bastante demagogicos, sobre todo este.
ResponEliminaDe todas maneras para que tu puedas hacer tus cuentas te dejo los numeros sin interpretar, porque las interpretaciones siempre están expuestas a discusión o debate. Los datos son hasta 2011, pero se puede observar la trayectoria de la economía, sin etiquetas, tan solo los números.
No me fío de las opiniones de los economistas, pues por cada economista contrario a la independencia hay otro a su favor y ademas han demostrado ser gente tremendamente ineficaz para transmitir la riqueza a los habitantes de los países, más bien y gracias a muchos economistas, estamos como estamos.
A día de hoy Cataluña debe 43.954 millones, que equivalen al 22% de su PIB y la administración Central hasta 617.504 millones, que representan el 58,3% de su PIB.
El posible "poblema" en caso de independencia es como se hacen las cuentas, porque queramos o no, es bastante complicado hacerlas y dejar "buen sabor" a ambos. Aquí es donde suelen empezar "las tiranteces", que si tienes que pagar tu parte de los 617 mil, que sino las pago porque ya las he pagado, ya sabes, "tiranteces"...
Voy a leerme el programa electoral de Artur Mas, a ver si me duermo...
Un saludo.
Poden fer una bona feina Policarp, pero no els escoltaràn els que els haurien d'escoltar.
ResponEliminase't gira feina Miquel
ResponEliminaTemujin, Sala i Martin és muy especial y muy él, pero atina, lleva mucho tiempo atinando en sus predicciones. Es el de las americanas de colores que estaba en la junta del Barça de Laporta. En este articulo da en la diana, como cuando ayer dijo que si Catalunya quedaba fuera de Europa y por lo tanto rodeada de fronteras, tendrían que ir el resto de españoles a Europa por Irún, para no pagar aduanas. No es demagogia, es sentido común.
ResponEliminaAh! y no te leas los programas electorales, recuerda lo que decía el viejo profesor Tierno Galvan: Las promesas electorales se ha hacen para no cumplirlas.
Salut
DONCS A MI,M'AGRADA....ESCLAR QUE JO SOC MOLT DE LA SEBA,I DIU LO QUE JO VUI ESCOLTAR.....
ResponEliminaJUGANT