Avui 14 d'abril a les 6 del matí ha fet 82 anys que els regidors del petit municipi d'Eibar, al País Basc van proclamar la República. Molts altres municipis es van incorporar a la iniciativa i Espanya va passar de monarquia a república de la nit al dia.
Vuitanta dos anys més tard, es dificil que es produïs una situació similar, encara que mai se sap.
La societat civil com deia l'altre dia, ja s'ha posat en marxa, i quan els moviments comencen de baix a dalt, solen ser imparables.
Mai se sap¡¡ mai...La cosa no bufa bé ¡¡¡i la gent está fins els ous..salut
ResponEliminaTan dictador es un rey como un presidente de república, lo podemos llamar como queramos si los actores no cambian, la comedia es la misma..
ResponEliminaTe dejo una cita que me gusta mucho y que es aplicable por igual a monarquías y repúblicas..
"El Estado de fundador se convierte en obrero; no es ya el genio de la colectividad que la fecunda; la dirige y la enriquece sin atarla; es una vasta compañía anónima de seiscientos mil soldados, organizada para hacerlo todo, la cual, en lugar de servir de ayuda a la nación, a los municipios y a los particulares, los desposee y los estruja. La corrupción, la malversación, la relajación, invaden pronto el sistema; el Poder, ocupado en sostenerse, en aumentar sus prerrogativas, en multiplicar sus servicios, en engrosar su presupuesto, pierde de vista su verdadero papel y cae en la autocracia y el inmovilismo; el cuerpo social sufre; la nación, contra su ley histórica, entra en un periodo de decadencia». Proudhon
molt cremat tenim al personalo Miquel, pot explotar en qualsevol moment, la gospira és el de menys...
ResponEliminaeso ya lo se Temujin, pero es que me gustaría vivir en una República, aunque fuera bananera...
ResponEliminaAmén.
ResponElimina