No era tan experimentat Francisco José Garzón Amo com diuen que era, i no massa professional en el desenvoluppament de la seva feina. Un profesional no faria ni penjaria al Facebook aquestes bestieses. Si tenia experiència de poc li ha servit en anar a 190 qm en comptes de a 80 a la corba on s'ha produït l'accident, encara que a quatre quilómetres de Santiago, deixés de funcionar (l'accident va ser a 3 qm) el sistema de seguretat ERTMS, més eficaç, un sistema que hauria reduït automàticament la velocitat del tren Alvia, que estaba segons diuen operatiu en tot el trajecte llevat d'aquests 4 qm. abans d'arribar a Santiago.
Obviàment, a partir d'ara els sistema ERTMS s'instalarà en tots els trams de via que encara no el tenen en funcionament, faltaria més. 
Explicava avui un enviat de Rac1 a Santiago, que una noia jove, va trucar a la Policia per avisar de la tragedia i de que hi havia molts morts escampats pel terra a ran de la via, i la Policia no se la va creure; li varen dir que era impossible en ple segle XXI un fet així, i que no fes bromes pocasoltes...
Va ser possible el fet que ha acabat amb la vida - de moment - de 80 persones i ha deixat més de 180 ferits, 32 dels quals estàn en estat crític. I va ser possible per la negligència criminal del maquinista del tren, l'home que es vantava a Facebook de la seva velocitat excessiva.

En un altre ordre de coses, em pregunto su cal un tractament tan exagerat per part dels mitjans televisius i fins i tot radiofónics, i si cal ensenyar una i altra vegada fins a resultar vomitives les imatges del moment de l'accident i dels moments posteriors. Ha estat una accident terrible, com molts accidents terribles que passen cada dia, i ja que no es pot fer res per les víctimes, almenys podrien ser més curosos en la manera de tractar la notícia i de com difonen les imatges; clar que això ja ho farien si no fossin simples carronyaires en comptes de periodistes.