El passat divendres a dos quarts de vuit del vespre va sonar el telèfon fix de casa (si! a casa encara tenim fix). S'hi va posar la Nuri, atès solen trucar a aquesta hora els seus cosins que viuen a Montpellier. Però no, era una tal Rosa que preguntava per mi.
- Rosa! d'on?
- de Movistar....
Com havia efectuat una reclamació sobre una factura en la qual no estava d'acord, vaig pensar que anava per ací i m'hi vaIg posar.
La conversa va anar més o menys així:

- Francesc! Hola sóc Rosa de Movistar. Ja ha arribat el cable a la Carretera de Prats i és el moment per aprofitar l'ocasió i connectar-s'hi.

Resposta meva: Fa quatre dies em vaig canviar a Movistar i l'ADSL que tinc ja em va bé.

Ella: però amb la fibra òptica pot tenir tres o quatre terminals d'ordinador funcionant...

Jo: només tinc portàtil i prou.

Ella: amb la fibra podrà mantenir videoconferències...

Jo: no en mantinc ni en penso mantenir.

Ella: també podrà gaudir de Skype.

Jo: no sé que és, però diria que no ho necessito.

Ella: disposarà de 1000 megas.

Jo: no se quants en tinc, però me'n sobren.

Ella: podrà veure Imagenio o quelcom així em va dir.

Jo: De la Tele només miro el futbol i alguna peli al Plus.

...i encara em va oferir algun altre servei més amb la meravella aquesta de la fibra òptica o cable.

I clar, la Rosa va veure que picava sobre ferro forjat i s'ho va deixar córrer....

A mi em succeeix una mica com als simis de la novel·la de Pierre Bouille, em moc en una serie d'avenços teconlògics i aqui m'he aturat, ja veieu que poc cas li faig a Facebook o Twiter, i tinc un mòbil que només té dues funcions (molt importants) fer i rebre trucades, a poder ser... curtes. Ni Watshapp ni cap invent d'aquests de penúltima hora. Deu ser cosa de l'edat, o que sospito que tots aquests fòtils em robarien molt de temps.

El que si voldria comentar, és que fa uns anys vaig llegir que a Alemania estaven fent una prova pilot, que consistia en què a travès del cable del corrent, entrava, la llum, el telèfon i Internet i que sortia a un preu irrisori tot plegat, però la veritat és que no n'he sentit a parlar més, possiblement perquè era massa senzill, massa pràctic i massa econòmic i per tant poc rendible pels de les multinacionals.

Si algú té això de la fibra òptica a casa seva i creu que és un bon avenç, agrairia m'ho fes saber, potser m'ho repenso. Gràcies.