- COSES DE LA VIDA

BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ

About Me
ÚLTIMS ESCRITS...

8 APELLIDOS VASCOS

els amics del prota, del més patètic de la pel·lícula -

L'he vist, de fet, havent vist el trailer ja havia vist la pel·lícula, que no és gran cosa més que un esquetx allargat de vaya semanita. S'ho podien haver estalviat, m'hauria estalviat jo una hora i mitja d'un diumenge en un lloc tancat ple de gent amb bosses de crispetes i un volum eixordidor i 18 euros. 
Si fos basc, m'emprenyaria amb qui ha perpetrat el guió que en cap moment fa creïble la història, i si fos andalús també. Qualsevol que conegui una mica el país Basc sap que un andalús com el de la pel·lícula no colaria ni de conya dins el món abertzale. Els personatges són tan esteortipats, tan plans, tan barroers, tan previsibles dins dels tòpics, que més que previsibles, són risibles, começant pels dos amics sevillans del prota. 
Confesso que ja no entenc res, que un subproducte així hagi superat tots els rècords de taquilla a Espanya (superant una obra mestra? com Torrente, o la mediocre lo Imposible) es preocupant. Feia anys que no anava al cinema i em temo tardarè anys a tornar-hi. Almenys mentre projectin subproductes vulgars, insuls i anodins con 8 apellidos vascos.

Vegeu el trailer i ja haureu vist la pel·lícula:

8 comentaris :

  1. De acuerdo, pero el resultado está en que tu compatibilizas el número de personas que han ido a verla.
    La película, si la miras en profundidad solo tiene un nexo común, los bares. Todo trascurre entre los finos de Sevilla y el chacolí de de Ondarría.
    Y te diré más, no creo por mucho que ninguna vasca se ponga a decirle vagos y a usar el argumento de estar todo el día en el bar cuando en el Norte se hace exactamente igual.
    En fin, la única risa que me arrancó fue cuando el padre se despierta en casa de la madre, después de beber claro, y ve la figurita del guardia civil.
    Pero el nexo, nexo, es que los peninsulares somos todos cortados por el mismo patrón...man que nos pese.
    Salut

    ResponElimina
  2. l'escena del Guàrdia Civil a la tauleta de nit és del millor de la pel·lícula.

    salut

    ResponElimina


  3. Yo la peli la he visto desde casa, por lo cual no se si la gente de la sala ríe o no. Si yo hubiera estado allí seguro que reír, reír, no.
    '8 apellidos vascos' es una película sin pretensiones. La gran campaña publicitaria y ese buen funcionamiento del boca-oreja va de coña. '8 apellidos vascos' nos vende una historia repleta de tópicos, y eso es lo que ofrece y compramos. Ni más, ni menos. Rafa, andaluz de pura cepa, nunca ha tenido que salir de su querida Sevilla para conseguir lo que más le importa en la vida: el fino, la gomina y las mujeres. Viaja hasta un pueblo de la Euskadi profunda. No en el centro de Bilbao, en la Euskadi profunda. Un argumento, que no se han roto mucho la cabeza, la verdad, la mayoría de los chistes iníciales ya están mil veces vistos. Porque no prueban de hacer una segunda parte seria, donde este mismo andaluz , -que se sentirá muy español-, entre en el mundo de un vasco que se sienta independentista por los cuatro costados.
    Cuando La Trinca cantaba “Manolo Fraga Iribarne” también hacia gracia, pero llorabas cuando Lluís Llach cantaba “ CAMPANADES A MORTS ” y era la misma historia. “la calle es mia!!”por una parte y por la otra 5 obreros muertos por la policía.
    La escena de la guardia civil es buena, si, es buena.

    ResponElimina
  4. l'anava a veure però al llegir la teva entrada m'ho he repensat...ja la veure per la tele...

    ResponElimina
  5. Por sistema, no me gusta el cine español y no ire a verla. No soy justo, tampoco veo la necesidad de serlo con este tema, aunque hay peliculas que me gustan son las menos. Hace muchos años vendia maquinaria agricola y ganadera en el Pais Vasco entre otros sitios y la verdad es que son gente muy acogedora y noble en su gran mayoria. Hay algun que otro imbecil "aberchandal", con pocas ideas y menos inteligencia, cuyos razonamientos escasos le conducen a pensar que sus cuatro ovejas y dos vacas en una "Euskadi feliz" iba a sobrevivir en contacto con la Naturaleza en sus valles y tal.
    Un saludo.

    ResponElimina
  6. no la veas, no vale la pena, se trata de una absurda sucesión de tópicos.....

    ResponElimina
  7. Sempre m'ha agradat el cinema espanyol, però perquè té grans cintes i directors extraordinaris. Cosa que no vol dir que tot el cinema espanyol sigui bo, com en aquest cas. A mi els "8 apellidos" em sembla una bona idea resolta de forma fàcil i comercial, encadenant gags que cada cop són més fluixos, i amb un clímax estrepitosament decebedor.
    Em fa pànic pensar com serà la "versió catalana" que segons diuen les males llengües s'està conjuminant.

    ResponElimina
  8. no la penso pas veure Lluís. Si Berlanga aixequès el cap....

    ResponElimina

BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ - Copyright © BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ. Designed - OddThemes