La publicitat ens informa de l'existència d'unes 'coses' que mai no hem 'necessitat', i gràcies o per culpa de la seva capacitat de persuasió acabem 'necessitant-les', deia Fuster, però ben mirat sense la publicitat, el món retornaria a l'Edat Mitjana, o gairebé, i no estic dient cap bajanada. Només cal adonar-se què, sense publicitat no hi hauria esports d’elit com la Fórmula 1, Futbol, Basquet, Tennis, atletisme, etc etc. Tampoc tindríem diaris, ni de paper ni digitals, ni Televisió, tampoc o a penes hi haurien ràdios, llevat d'alguna d'àmbit local. Si realment sobrevivia algun d'aquests medis seria amb diner públic i per tant controlat per l'aparell de l'Estat. Molts dels productes de consum actuals desapareixerien en no poder fer publicitat per vendrel's, i malgrat l'estalvi no se jo si baixarien de preu els productes de consum en estalviar-se les despeses de publicitat atès sel's hi reduïrien les vendes i possiblement encara s'hauria d'augmentar el seu preu de PVP.
Tampoc tindríem revistes del cor, ni series de TV, ni res d'una enorme tirallonga de coses de les que gaudim ara amb naturalitat i de les qui ens hauríem d'acostumar a prescindir-ne per força, aspecte que en molts dels casos potser s'hauria de considerar.
-
No sé jo si la publicitat funciona a la xarxa, a mi, sincerament em molesta, sobre aquesta que t'apareix a trascantó, sense haver-la sol·licitat que et sur arreu i que es resisteix a ser rebutjada. La veritat és que no li faig gens de cas, encara que suposo que sempre deu quedat alguna empremta del missatge en el meu subconscient, amb la cosa subliminal.
La força de la publicitat augmenta i es reaferma a la televisió, de fet com es sol dir: la televisió és alló que fan de tan en tant enmig dels anuncis. Anuncis que sovint no s'entenen. Si són rars segur són de automòbils, si són masclistes de detergents, llexius o fòtils de la llar, si parlen rar amb accent afrancessat o en anglès, són de perfums i n'hi ha fins i tot d'intel·ligents (ara no en recordo cap), i haig de confessar-vos que sovint hi ha anuncis que no els entenc.
És per aixó que hem de mirar molt els anuncis i comprar tot alló que ens insinúen sovint de manera enganyosa. Sinó no podrem veure el Barça per la Tele. Ah! i quelcom de necessari deu ser, atès sinó la Coca Cola ja no faria anuncis, i prous en fa.