El govern espanyol podria incórrer en un delicte de prevaricació, si suspèn la consulta del dia 9 de... novembre, sabent que aquesta es fa d’acord a la legalitat, digui el que digui el TC. Aquest és un raonament del tot correcte. Cal recordar en aquest sentit que la Llei de consultes de Catalunya que es va tramitar al Parlament, va ser avaluada per pel consell de garanties estatutàries, per tal d’assegurar que en cap cas pugui ser qualificada d’inconstitucional.
La Generalitat té competències exclusives per a l’establiment del règim jurídic, les modalitats, el procediment, l’acompliment i la convocatòria de audiències públiques, fòrums de participació i qualsevol altre instrument de consulta popular, amb l’excepció expressa de les anomenades consultes populars per via de referèndum que necessita el permís exprés de l’Estat. Aquesta llei conté els elements diferenciadors suficients com per no ser considerada referendària, atès que tant el cens com l’edat per votar, son diferents a les previstes en la Llei espanyola.
Per tant, si les tesis dels parlamentaris que han elaborat la Llei catalana de consultes es confirmen, la convocatòria del 9N podria ser legal, i a partir d’aquí adquireix gran rellevància el que deia el passat més d'agost l’alcalde Trias sobre la possibilitat que el govern espanyol prevariqués si anul·lava una consulta feta sobre una base del tot legal. De ser així seria un fet molt greu, que sen dubte podria comportar El govern espanyol podria incórrer en un delicte de prevaricació, si suspèn la consulta del dia 9 de novembre, sabent que aquesta es fa d’acord a la legalitat. Aquest és un raonament del tot correcte. Cal recordar en aquest sentit que la Llei de consultes de Catalunya que s va aprobar al Parlament, ha estat avaluada per pel consell de garanties estatutàries, per tal d’assegurar que en cap cas pugui ser qualificada d’inconstitucional.
La Generalitat té competències exclusives per a l’establiment del règim jurídic, les modalitats, el procediment, l’acompliment i la convocatòria de audiències públiques, fòrums de participació i qualsevol altre instrument de consulta popular, amb l’excepció expressa de les anomenades consultes populars per via de referèndum que necessita el permís exprés de l’Estat. Es preveu que aquesta llei vigent des fa una dies, conté els elements diferenciadors suficients com per no ser considerada referendària, atès que tant el cens com l’edat per votar, son diferents a les previstes en la Llei espanyola.
Estem en un cul-de-sac, ells i nosaltres, a veure com ens en sortim sense prendre gaire mal.
Jo, solament se, que a casa no parlem de política, igualico que en temps de paco...igualico.
ResponEliminadoncs a casa si en parlem, o en dialoguem i prou diferències que hi ha, però sempre dins d'un ordre.
ResponEliminaJo no sóc jurista, però m'he llegit la llei i el decret i em sembla que subratllen escrupolosament el marc legal (estatutari català i constitucional espanyol) que n'empara la legalitat. Si és així, i altres instàncies, polititzades, hi fan interpretacions esbiaixades, podríem parlar de prevaricació, certament.
ResponEliminaLa llàstima és que d'entrada (i igual que va passar amb l'Estatut) el Gobierno ha volgut judicialitzar una proposta democràtica que s'hauria d'haver pactat políticament, com al Regne Unit fa poc i com al Canadà fa uns anys.
Bon comentari!
Miquel, yo no soy quien para meterme en cosas que no me importan, pero creo que Francesc tiene razón. Es cuestión de dialogar.
ResponEliminaTu caso también es el mio. En la familia hay de todo, y con los amigos igual. Que razón puede haber para que uno piense en una cosa y otro en otra, y dejemos de hablar? Hace 2 años atrás yo no dejaba de comentar nada a nadie que fuera del PP por ejemplo.
Al final dialogar si, y si puede ser mucho, todo lo que haga falta, y claro que si, sin enfadarse.
Un abrazo.
salut.
KRT, el Regne Unit o Canadà són estats més o menys democràtics, Espanya no! aquesta és la diferencia.
ResponElimina