<strong>UN RANVESPRE A L'ATENEU</strong> - BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ
.
<strong>UN RANVESPRE A L'ATENEU</strong>

UN RANVESPRE A L'ATENEU

Share This

Certament, l'home és un 'bípede implume'. Però l'escriptor en té una, almenys, de ploma. Encara que només siga metafòrica. Això li confereix un lleuger aire de familia amb els pell roges i els paons reials. No contemplava Fuster, encara que abans no s'era tan primmirat en les definicions, la possiblitat que les dones escribissin, o simplement, menys pere punyetes que ara es referia a escriptor o a home com a genèric de l'especie homínida, ententent engloba a homes i dones. I és que l'escriure homínidament correcte és molt complex.
I d'escriptura digital o en paper, que són només suports diferents pensava es parlaria ahir a l'Ateneu, però resulta que sobre tot a la primera hora es va parlar bàsicament de diners, o de com guanyar-ne publicant a Amazon, d'ací que parles ahir de Tupperware Digital, perquè, francament la primera hora sembla que estés en una reunió d'aquestes de venda piramidal, digues-li Tupperware,  herbalife o qualsevol altre. Sort que després es va reconduïur la situacio per no arribar a cap conclusió, llevat que com va dir en Cornadó la poesia era abans que la literatura, o en Florenci que fins i tot les Matemàtiques eren literatura, i aqui voldria recordar el que deia Paul Erdos l'home que estimabava els números, que si un no era prou bo com a matemàtic  sempre podia baixar un grao i dedicar-se a la poesia.

El millor de la trobada a la cinquena planta de l'Ateneu d'ahir, varen ser els mitjons d'en Francesc Cornadó, s'ha de ser tot un senyor per posarse'ls, segur que un home com en Cornadó que es posa aquests mitjons, com Goethe, fins i tot ha de cagar bé, amb elegancia.
I si en voleu saber més de tot el que es va dir ahir, haver vingut, que no tots els 'escritores recónditos' varen fer acte de presència.

4 comentaris:

  1. Curioso, el vil metal confundido con el noble arte de la escritura, como ya hiciera aquel famoso escritor que dio nombre a unas "oculi di vitro cum capsula"


    Madre, yo al oro me humillo,
    Él es mi amante y mi amado,
    Pues de puro enamorado
    Anda continuo amarillo.
    Que pues doblón o sencillo
    Hace todo cuanto quiero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    Nace en las Indias honrado,
    Donde el mundo le acompaña;
    Viene a morir en España,
    Y es en Génova enterrado.
    Y pues quien le trae al lado
    Es hermoso, aunque sea fiero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    Son sus padres principales,
    Y es de nobles descendiente,
    Porque en las venas de Oriente
    Todas las sangres son Reales.
    Y pues es quien hace iguales
    Al rico y al pordiosero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    ¿A quién no le maravilla
    Ver en su gloria, sin tasa,
    Que es lo más ruin de su casa
    Doña Blanca de Castilla?
    Mas pues que su fuerza humilla
    Al cobarde y al guerrero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    Es tanta su majestad,
    Aunque son sus duelos hartos,
    Que aun con estar hecho cuartos
    No pierde su calidad.
    Pero pues da autoridad
    Al gañán y al jornalero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    Más valen en cualquier tierra
    (Mirad si es harto sagaz)
    Sus escudos en la paz
    Que rodelas en la guerra.
    Pues al natural destierra
    Y hace propio al forastero,
    Poderoso caballero
    Es don Dinero.

    Un saludo

    ResponElimina
  2. Muy bueno el poema de Montesquiu , TEMUJIN....

    Amaltea ocupó el sitio de mis posaderas. Yo no estaba preparado, FRANCESC, por dos motivos, el primero es que no he escrito nada y el segundo es, que tal al hecho, no puedo opinar.
    Ella fue la primera que habló y rompió el hielo, pues el Sr Ricardo, presidente de la Asociación Colegial de Escritores de Catalunya, quería abrir un espacio para presentar el nuevo soporte, el digital, que ya está presente en la mayoría de los jóvenes.
    Todos pagamos la novatada, él porque era una innovación, Amaltea porque rompió el hielo y habló de un tema que le preocupa; Escritores Recónditos porque fue la presentación del nuevo modelo que a partir de ahora será también válido a modo de presentación en el nuevo tipo de soporte...Pero creo hubo algo bueno que fue que ustedes se conocieran entre si y hablaran de sus problemas y limitaciones, y porque no, de lo que cuesta ( si, hablo de dinero) el imprimirse algo, o al menos el intentar que no te estafen los "imprimidores".

    Algo aprendimos, que no es poco.
    Salut

    ResponElimina
  3. Este poema Daniel, mi padre te lo recita de memoria, es uno de sus preferidos.

    ResponElimina
  4. No passa res Miquel, simplement que em va passar com a l'Àfrica, que em pensaba que parlariem de literatura digital,no de calers.

    ResponElimina

.