Els avenços en intel·ligència artificial estan aconseguint que les màquines s'assemblin cada vegada més a nosaltres. Els 'captcha', encarregats de distingir entre un 'bot' i un ésser humà que tracta d'accedir a una web, ho tenen cada vegada més complicat.
Luis von Ahn va desenvolupar el que es considera el primer captcha l'any 2000. Unes desordenades i deformades lletres (sovint difícils d'entendre pels homínids) apareixen a la pàgina web per la qual estaves navegant. No pots seguir fins que no les reconeguis, demostrant que ets un humà perquè representa que resoldre aquest enigma et distingeix d'una màquina, encara que almenys a blogger, ho han simplificat i ara, només cal validar per demostrar que no ets una màquina, lo qual és d'agrair.


Els Captcha estan a les nostres pàgines web des que, a principis de mil·lenni, l'investigador Luis von Ahn desenvolupés un dels primers sistemes per no deixar passar als 'robots de correu brossa'. A poc a poc, els ciberatacants han descobert el negoci que suposa aprofitar les vulnerabilitats que han descobert en els 'captchas'. Un dels casos més coneguts va ser el Ticketmaster en 2010: els treballadors d'una empresa dedicada a la revenda d'entrades van burlar el 'captcha' de la pàgina i es van dedicar a comprar 'tiquets' de forma fraudulenta, embutxacant més de 25 milions de dòlars (gairebé 23 milions d'euros).
A mesura que la intel·ligència artificial avança, els 'captchas' es tornen cada vegada més insegurs: la moda de vendre falsos seguidors a Twitter, els robots que orienten la nostra opinió, o el fet que s'hagi desenvolupat el primer troià per Android capaç de enganyar-lo són bons exemples d'això. 
Hi ha algun Captcha insuperable, com tantes empreses que es dediquen a vendre'ls asseguren? Què és capaçde distingir als humans de les màquines?. Diria que no. El mal va sempre per davant del bé i el parany per davant de la llei, i succeeix també que cada vegada hi ha menys diferències entre humans i màquines, o màquines i humans, fins al punt en què és difícil saber qui és qui.