- Diuen que la vida es pot recórrer per dos camins: el bo i el dolent. Jo no crec això. Jo més aviat crec que són tres: el bo, el dolent i el que et deixen recórrer.
.
- Què t'has fet a la mà?
Ignatius va mirar les esgarrapades que li havia fet el gat quan intentava ficar-lo al compartiment dels panets: Vaig tenir una batalla gairebé apocalíptica amb una prostituta famolenca. Si no fos per la meva força muscular superior hauria saquejat el meu carro. Al final, va haver d'allunyar-se del lloc de la lluita coixejant, amb les seves cridaneres ulleres fetes miques.

- Només em relaciono amb els meus iguals, però com no tinc iguals no em relaciono amb ningú.

- Era el primer cop en la meva vida que sortia de Nova Orleans. Vaig començar a sentir por. Vaig començar a pensar que uns quants pagesos fanàtics podrien començar a tirar bombes a aquell autobús. Els agrada atacar els vehicles, que són un símbol del progrés.

- Ni parlar-ne. No estic disposat a portar una gorra de paper. La que tinc és perfecta i molt més higiènica. No vull morir de pneumònia per un caprici seu. No portaré aquesta gorra. Prefereixo la mort al deshonor i la malaltia.

- El desig humà d'aliment i sexe és relativament similar. Si hi ha violacions a mà armada, per què no hi ha robatoris amb salsitxes? No veig res insòlit en l'assumpte ...


John Kennedy Toole
La conxorxa dels necis, enzes o ximples, (depèn del primmirament del traductor) 

Per cert: Quin gran portant-veu del Govern seria Ignatius.....(ho deixo aquí)