Explicava el Basté a Rac1 que la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica planteja la possibilitat que exposar els menors al fum del tabac pugui considerar-se com una forma de maltractament infantil.

Per tant, i amb caràcter retroactiu, reivindico el fet que els meus companys d’escola i jo, alumnes de l'Academia del Sr Vall, del carrer de las Paces (ara de les Paus) a Sabadell, forem maltractas a classe ja que mentre el sàdic del Sr. Vall ens anava fotent palmetades amb la regla al palmell de la ma, fumava la seva apestosa pìpa.

Tambè podria si hi fos encara, reclamar al pare que em duia al futbol a la vella Creu Alta, i allí envoltat d'homes molt més alts que jo, no aconseguia veure el partit però m'empassaba tot el fum de les seves cigarretes. Abans, al futbol com ho hi havia càmeres enfocant a la gent, només hi havia homes i alguns nens.

Ja sé i entenc que exposar un menor al fum de tabac no és bo per a la seva salut. Fer-ho és irresponsable, tot i que jo i la dona ho varem fer quan les nenes eren petites, fumavem a casa i al cotxe, i com ho feia tothom es considerava normal, no va ser fins que vaig participar a Vosté jutja, defensant (jo un fumador) que no es podia fumar davant la mainada, que en vàrem començar a prendre consciencia. 

Tampoc entenc com es podria controlar, els que exposen els menors al fum del tabac ho fan a casa, al cotxe; que posarien?, un inspector a cada familia de fumadors?, o potenciarien les denuncies dels nens, convertint-los en petits delators.

Hi ha moltes maneres de maltractar a un nen, la que vol regular Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica l'ùnic que maltracta és el sentit comú, i gosaria afirmar que amb aquesta mesura estan pixant fora de test, a banda que arriba la mesura 30 anys tard. A vegades maltracta més l'estulticia que la cosa.