Jorge Fernández Díaz, afirma que va condecorar al polèmic comissari José Manuel Villarejo, acabat de jubilar, sense ser-ne conscient. "Jo no li he condecorat mai!", Respon en una entrevista que publica aquest divendres la revista 'Vanity Fair', abans que el seu director de Comunicació li tregui del seu error i li confirmi que efectivament li va condecorar el 2014.

"En tot cas si ho he fet no m'he assabentat, així de clar. He condecorat al comissari Villarejo? [Pregunta al seu director de Comunicació, present a l'entrevista, que l'hi confirma] Jo he condecorat a multitud de policies. em passa la proposta la Direcció General de la Policia i jo signo la resolució. No tinc la necessitat ni el deure de conèixer als 67.000 policies que existeixen ", es justifica, segons la transcripció publicada per 'Vanity Fair'.

La veritat és que, tal com va revelar eldiario.es, el comissari Villarejo va ser condecorat per Interior amb la Medalla al Mèrit Policial amb Distintiu Vermell en un acte reduït i extraordinari, celebrat a la seu de la Direcció General de la Policia al març de 2014. Tot i que el departament dirigit per Ignacio Cosidó no detalla els motius pels quals es condecora els agents, diferents fonts policials consultades per aquesta redacció han assenyalat, quan eldiario.es va explicar la notícia a 2015, que la distinció s'havia produït per la seva participació en les maniobres policials contra polítics catalans.

L'entrevista amb 'Vanity Fair' ha permès al ministre contestar al fiscal Pedro Horrach, que en una altra entrevista amb la mateixa revista va opinar que Fernández Díaz hauria d'haver estat cessat i encausat pel contingut de la conversa amb el director d'Antifrau, en la qual parlaven de cercar eventuals casos de corrupció que afectaren ERC i CDC.

Després de subratllar que la Fiscalia ha dit que no hi ha indici que el ministre hagi comès cap delicte, Fernández Díaz contesta Horrach: "Jo vaig a tenir cap a ell el respecte que ell no ha tingut cap a mi. I callo l'opinió que em poden merèixer algunes de les seves actuacions. I punt! A partir d'aquí el fiscal Horrach pot cantar missa ".

En un pla més personal, explica que va ser a partir d'una experiència personal que va viure a Las Vegas (EUA), en un moment vital en què vivia com si Déu no existís, quan va iniciar un procés de conversió cap a la seva actual fe que ell defineix com "agustinià", en el sentit que Sant Agustí compte en les seves 'Confessions' com vivia "quan era un golfo", el que Fernández Díaz troba "molt esperançador", ja que diu sentir-se molt identificat amb Sant Agustí.

Marededéu! va el mossèn i es converteix a las Vegas, i passa de viure com 'un golfo' en un mentider compulsiu, prevaricador, espieta desmemoriat condecora marededéus, i condecorador com a comissaric a un suboproducte residual periodistic sense raó. El que servidor desconeixia és que si et converteixes al cristianisme, t'assignen un àngel de la guarda.