Ho deia avui el reaparegut Barbeta a Rac1: els que van en cotxe a Barcelona són uns desgraciats, han de suportar embussos, cues, obres, motos, bicicletes, i més incidencies en el dia a dia de conduir per la ciutat Comtal. Té raó Barbeta en titllar-los de desgraciats, no és pas cap insult ni un menysteniment, haver de conduïr per Barcelona és una autèntica desgracia, un càstig bíblic.
L'automòbil a ciutat és un problema que s'haurà d'acabar erradicant, aixó és clar, però per què aixó sigui una realitat cal un transport públic que ara no hi és, ni funciona, el metro té molt que desitjar, el tramvia és un fòtil peculiar i turístic bastant inútil, i el principal problema: rodalies que és un desastre i no sembla que hagi de funcionar més bé en un futur. L'Ajuntament subvenciona el transport per què surti més econòmic als ciutadans i aquest cost l'impedeix augmentar i millorar la xarxa de transport.
Que hi hagi molt sarao o no avui, no té cap importància, no és un dia normal, i una flor no fa estiu, al cap i a la fi, els embussos que no i hagi avui, i seràn demà, passat, l'altre, l'altre i l'altre.... La performance d'avui és una bestiesa sense sentit, que no té cap utilitat ni concienciarà als qui no ho estiguin ja, i encabronarà, o ja està encabronant a molts soferts conductors, aquests desgraciats que deia el Barbeta, que avui no han tingut més remei que circular pels carrers de Barcelona. Res, tot això no són més que collonades o com diuen ara, postureig de l'Alcaldesa Colau; en Trias no ho va fer aixó del dia sense cotxes, ell mai ho faria.
Share To:

Francesc Puigcarbó

comentaris:

13 comentaris:

  1. jajajaja
    si que lo hizo, si... pero al segundo año lo dejó pasar.
    Si que lo hizo

    ResponElimina
  2. NO, Trias no, va fer xerrades i actes sobre el tema, pero el dia sense cotxes no. El tontolcul del seu antecessor si que ho va fer, recorda el memorable moment en que l'Antoni Bassas el va entrevistar a Catradio quan encara era una radio, precisamente el dia sense cotxes, i en preguntar-li en que s'havia desplaçat aquell dia, el sr. Alcalde, un tal Joan Clos, aquest li va dir... en cotxe.

    ResponElimina
  3. Jo practico amb l'exemple, tinc carnet de conduir, he conduït molt en la meva vida, però ara no tinc cotxe. Vaig a tot arreu i els diners i maldecaps que m'estalvio.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo he fet més de dos milions de quilòmetres, i això que no m'agrada conduïr, a Sabadell de sempre, des de fa 60 anys em moc amb la bicicleta, llevat de ocasions puntuals en que per raons del pes a transportar agafo el cotxe, a Barcelona baixo sempre en tren, llevat de si haig d'anar a buscar o deixar la tieta al carrer Elisabets, per questions de mobilitat d'ella, aleshores agafo el cotxe. I és que surt molt més económic anar en tren si és en els Ferrocarrils de la generalitat (els catalans) que agafar el cotxe. I el ford fiesta el tinc per que el fa servir la meva filla petita, que sinó ja no el tindria.

      Elimina
    2. Tens tota la raó i fas molt bé.

      Elimina
  4. Yo pienso como los políticos, las zonas peatonales, los transportes públicos y demás, están muy bien, son maravillosos, es más os animo a que los empleéis... pero yo no...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ese es el problema Daniel, aunque tu vives de eso, del automòvil

      Elimina
  5. Jo el que no fare es agafar el metro. El transport mes eficient per rapid i practic es la moto. El mes depriment: el metro, el mes estressant encara que no t,ho creguis la bici!, potser a amsterdam no pero a barcelona a mi m,estressa anar pel carril bici..a mes no concebeixo anar a la feina pedalejant, la bici es pel poble, per la muntanya per fer un vol pel passeig maritim pero no per anar pel mig de la jungla asfáltica.. el mes lent l,autobús pero de vegades m,agrada i el cotxe no hi ha res com el cotxe per sortir de la ciutat... i el tranvía, doncs si fossin com els d,abans em farien gracia pero hauria d,haver el trafic que hi havia llavors i allo com moltes altres coses es irrepetible.. La moto Sense dubte.. Plogui, faci fred o calor, es la millor opcio, es cardiosaludable tenint en compte que les circumstancies son les que son, amb el cotxe per la diagonal et pots infartar en hora punta per anar de Francesc macia als jardinets de gracia...ja no vull anomenar el sidral que pots trobar-te del passeig de gracia a vallcarca.. S,ha de ser practic i realista, tots busquem la manera mes rápida d,arribar als llocs per que a la ciutat a la llarga es la mes comode i la mes saludable..

    ResponElimina
    Respostes
    1. GEMMA, una ciutat sense cotxes és posible, és més, ha de ser així i en un termini no massa llarg de temps, el metro a m i no em deprimeix, és pràctic, ràpid i economic, el que passa ésel que de Barcelona està mal dissenyat i els enllaços son a vegades complicats. Quan vàrem estar a Londres, ens moviem per tot arreu en metro, era molt fàcil i pràctic.

      Elimina
  6. Com que ara visc habitualment a Barcelona i ja no tinc el vici de participar d'un treball remunerat, si puc vaig a peu, si no, en metro, esclar. Si surto de Barcelona? En cotxe, com si no?
    He de dir que el vehicle que com a espectador-vianant em molesta menys quan vaig a peu és l'automòbil.
    Sobre la parida del dia sense cotxe(s) ja saps la meua opinió.

    ResponElimina
    Respostes
    1. clar Miquel, si has de sortir de BCN has d'agafar el cotxe, pero en un futur imagino que en comptes de tenir-lo al garatge de casa, el tin dràs permanentment aparcat a les afores, i allí l'hauràs d'anar a buscar. Has vist els carrers de la capital de Corea del Nord sense a penes cotxes, és fantàstic, és la fi de les hostilitats, de la contaminació, la ciutat dels ciutadans.

      Elimina
  7. Vols dir que Corea del nord ha de der el meu referent? Segur que és un país ple de tractors.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Miquel, cotxes pocs n'hi ha, i allí mana un noi grassonet molt simpàtic que sempre riu.

      Elimina

About Me