Cal llegir aquest article de JEAN-PAUL BRIGHELLI amb atenció, no es tracte d'estar-hi del tot d'acord, però si prendre nota d'un corrent d'opinió sobre l'Islam cada vegada més extès a França....
Tartuf i la societat de l'espectacle islamista
Convidat per Olivier Galzi a i-tele 29 d'agost, el PS Razzy Hammadi va dir que era "un dret fonamental de les dones musulmanes al país de portar un vel en llocs públics." Mentrestant, a Colomiers, Manuel Valls va parlar de Marianne", el pit nu, perquè s'alimenta de persones, i que no està cobert." Com Chevènement, aconsella als musulmans discreció mínima, el que immediatament va ofendre als diversos apologistes de l'Islam a França. I ahir a Marsella, a les quatre de la tarda i al centre de la ciutat, he conegut a una dona jove amb un burca, que portava de la mà d'una nena coberta com ella, el que ens porta al burquini i als incidents DE Sisco. Els nois que havien "privatitzat" la platja al principi de "caïdat" (dixit el fiscal) hauria ofès a les fotos que van prendre a una turista probablement -fotografiant el paisatge, que no està malament, com a tothom a Còrsega deu saber.
El vel s'ha fet per amagar o per a ser notat?
Ja hem assenyalat aquí que en general és una virtut de l'ostentació. El problema - el mateix per Tartuf - això és hipocresia. Em banyo amb un vestit especial perquè anuncio jo sòc musulmàna - verge per a la vida ... camino pel carrer perquè m'identifiquim a mi mateix com una musulmana - tan pura. Jo, a les meves nenes els poso una burka perquè sapiguen que sóc de seguir les regles - i més enllà, perquè cal patir greus pertorbacions (i) per assumir ostensiblement que una nena és un objecte de desig per als homes.
Encara que... els musulmans són aparentment els majors consumidors de pornografia. Bé per ells. Però cessin en la subordinació de les seves dones, així ho va dir François De Smet, a una "ostentació pura."
Jo no crido als esperits de Guy Debord per recordar a tots aquells que conscient de la Societat de l'espectacle, com el seu títol, quan els situacionistes del 1960 eminents no va limitar la seva anàlisi als mitjans de comunicació: apareix en si mateix una política nova, és una prova que el liberalisme ha arribat a l'etapa més alta, o que no es consumeixen els productes, però la seva imatge, reducció analitzada pel que fa a la seva imatge, l'Islam no és una religió sinó una colonialisme a la inversa.
La Lliga dels Drets Humans ha presentat davant el Consell d'Estat aquesta història del burquini (incloent una universitat de Còrsega - sip, això no és un oxímoron - és aquí una gran anàlisi), que ha d'involucrar desenes persones a França (el que veiem aquí és el nombre de musulmans francament banyant-se completament vestits, contràriament a les disposicions de caràcter general en matèria d'higiene - ah, platges, higiene, Marsella ...) no 'no era una bona idea. Avui en dia "esquerra inclusiva" com se l'anomena Mathieu Bock-Côté, va ser hipnotitzada per l'Islam que practica l'exhibicionisme d'identitat, i aquesta esquerra està aterrida de ser acusada de xenofòbia o islamofòbia" per persones que s'aprofiten dels drets humans (pels drets de la dona, no hi ha necessitat de parlar, ella no en té cap). Imagineu-vos un futur canvi de govern. Si els nouvinguts són una mica escoltats per la gent (i per què no? seria canviar-nos), que canviarà la definició legal d'espai privat i d'espai públic, i restringir els espais privats tancats primer - amb ordres a la policia per fer complir la llei amb autoritat. Les esquerres en uns pocs mesos, es trobaran, sens dubte, amb una gran oportunitat per cridar al feixisme, el que donarà un nou impuls del Districte Nord de costat (que no van votar per ella) o Villeurbanne (on no hi ha esperança que anem a votar per ells). Però potser és temps de preguntar-se quin costat és el del feixisme - la banda dels que defensen la República, o al costat d'un Islam que pretén reduir l'aplicació de la xaria, i una esquerra turmentada per la culpa colonial que està disposada a empassar-se qualsevol gripau comunitàri.
El que la gent vol és lliurar-se de l'espectacle diari imposat de desenes de milers d'espelmes prenent possessió del carrer. Durant mesos i fins i tot anys que sentim augmentar l'exasperació, fins i tot entre persones que votaven tradicionalment esquerra i la deportació de la seva veu al FN, que no els dóna la dreta tradicional, com l'abast ja sigui de superar l'oferta. A força d'exigir la llibertat per obligar als musulmans legalistes a cumplir la llei, estan avui exposats a una hostilitat que ja no està oculta. Si demà esclata la guerra civil, s'emporten tota la responsabilitat.
JEAN-PAUL BRIGHELLI
Quin article més confús. Tot és bla, bla, bla, per amagar una lluita perenne, laïcisme contra religió.
ResponEliminaTrobo que es mareja molt la perdiu amb tot plegat però el cert és que els feixismes troben camp abonat per tirar endavant gràcies al bonisme inútil de les esquerres ximpletes
ResponEliminael feixistes estàn com peix a l'aigua amb tot aixó
EliminaTampoc no crec que el problema sigui religiós, algunes ideologies laiques també han estat molt feixistes i he conegut sectors religiosos molt democràtics, el problema és de drets i deures democràtics i de fer-los complir
ResponEliminaPeletero, més que un article sembla una reflexió en veu altra sobre la marxa, com si es tractés d'una xerrada al bar tot fent el café.
Eliminano des un problema religiós, Júlia, però és un problema de religió, la ideología laica és també una mena de religió, i la democracia brilla per la seva absència en general. Per a mi que aquests islamistes no s'han llegir mai l'Alcorà....
EliminaCom diu la Viquipèdia "El laïcisme és una doctrina que defensa la independència de l'home, de la societat i de l'estat de tota influència de la religió, que considera que s'ha de desenvolupar, en tot cas, en l'àmbit privat i personal. Les seves arrels estan fonamentades en l'humanisme renaixentista i en els canvis de la Il·lustració."
EliminaAixò no té res a veure amb el caràcter democràtic o no de l'Estat en qüestió (laic o no laic). No confonguem els termes.
No hem d'oblidar que la lluita per un Estat laic en els paisos musulmans és molt antiga (ja dic, sense implicacions democràtiques excepte a Turquia). Recordem a Nàsser i el seu moviment, la mateixa OLP i el sr. Arafat, etc. Ara, aquest moviment està en guerra i ja fa molts anys que l'està perdent.
Guerra que s'entrellaça amb la secular guerra entre sunnites i xiïtes.
I, alhora, tot plegat, amb els diferents interessos econòmics i polítics de la regió amb un Israel que només atent, com és lògic, els seus únics i exclusius interessos.
El laicisme te mala peça al teler dins l'estat islàmic, dit això, el laicisme és simplement el no seguir cap religió llevat del laicisme, humanista i més o menys independent, aixó si.
EliminaSí, però la cosa és la relació de l'Estat amb la religió, si hom creu, o no, que l'Estat s'ha de regir per lleis religioses o no. Molts musulmans creien, i encara creuen, que no, però s'han vist totalment derrotats pel tsunami islamista.
EliminaAquesta lluita va ser cabdal a Occident i, al final, la van guanyar els laics. En el món musulmà encara estan, pobres, a les beceroles.
A ESPANYA vols dir que la varen guanyar els laics?
EliminaHoy en Teresas de Calcuta.
ResponEliminaCocina. Mucho calor, 8´30 de la mañana y la superiora contenta, muy contenta, ayer se hizo santa de las Misioneras de la Caridad la monja nacida en Albania.
Esperan para el primer turno de las 10´30 varias decenas de comensales en la puerta de la calle.
Mientras, pongo y dispongo en bandejas un combinado de segundo plato. Jamón serrano, queso, chorizo, fuet..."abundante, que no falte..."dice la hermana. Y ya que estamos, recemos el Rosario, agrega.
Me niego con una sonrisa. Añado que no se hacer dos cosas a la vez, cortar en la máquina el queso y responder a una rogatoria de todo corazón.
La superiora me responde. Dice que me entiende, y que no sufra. Que lo haremos en otra ocasión. Que será suficiente con un pensamiento profundo por Teresa de Calcuta (jamás será santa para mi, sino una madre, compañera de camino y una guía, tal como lo dijo Francisco).
Conclusión. Una persona puede tener devoción, lo que no puede resaltar es fanatismo. Le agradezco profundamente a la superiora no imponer un código religioso en una ocasión no adecuada, o sea, es la antítesis de el fanatismo musulmán: ir vestida en la playa. O sea, al final es kafkiano, razando el ridículo.
En la playa en bañador, en un caso extremo, y en el Liceo, perdonen que lo diga en voz alta, SIN CHANCLETAS ni CAMISETA, sino con un simple traje adecuado para la ocasión.
Un abrazo.
Salut
No crec en cap sant o santa, però la feina feta per Teresa de Calcuta, el seu llegat, és evident, i aixì s'ha de reconèixer, i no és qüestió de religió sinó d'actitud i amor al proïsme.
ResponEliminaM'agradaria conèixer l'opinió del Miquel en relació això:
ResponEliminahttp://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/canonitzacio-mare-teresa-segons-seu-advocat-del-diable-christopher-hitchens-5357631
ja ho he llegit, l'aberració és fer Sant o Santa a algú, quants dels que hi ha passarien la prova del cotó?
EliminaYo no estoy de acuerdo con la canonización. No creo en los santos.
ResponEliminaMi hijo se llama Icaro, no está bautizado.
Teresa de C tenía mal caracter y no era dialogante.
Se apropiaba de las criaturas de la calle sin permiso de los padres porque creía que estarían mejor con ella que no con sus padres.
Era amiga de quien le proporcionara medios para su misión, sin importarle de donde vinieran.
¿Porqué estoy all´ayudando ?
Porque soy más amigo del labora que del ora, y son la única congregación que labora más que ora, al menos en Barcelona.
Para mi siempre será la madre Teresa. No hay más.
Un abrazo, EL PELETERO