Després de conèixer els 1.160 morts a les carreteres espanyoles el 2016, fet que suposa un augment d'un 2,6% (29 morts més) respecte a 2015 i un número de morts que augmenta per primer cop des de fa 13 anys, el Reial Automòbil Club d'Espanya (RACE) considera urgent un pacte d'estat i resoldre diversos possibles problemes causants d'aquest creixement de morts: el deteriorament de les infraestructures, l'edat del parc automobilístic i el mal estat de les carreteres espanyoles.
El RACE destaca, entre els motius de l'augment de morts l'any passat, l'ús de la missatgeria instantània a través del mòbil mentre es condueix. El RACE demana que es revisi aquesta infracció i la seva retirada de punts ja que el seu incumpliment només implica la retirada de 3 punts del carnet de conduir, tot i que l'ús d'aquests serveis està entre les principals causes de sinistralitat. En darrer lloc, el RACE sol·licita que hi hagi una convivència entre el cotxe i la bicicleta a la carretera. El Club proposa estudiar la viabilitat de fer extensiu el carnet per punts als ciclistes i obligar-los a la possessió d'una assegurança i una matrícula. En aquest sentit, l'objectiu del RACE és que hi hagi major compromís per la "reducció de la sinistralitat dels usuaris vulnerables, amb especial atenció al col·lectiu de motoristes, que el passat 2016 van arribar a representar més del 40% dels morts durant els caps de setmana ", tal com indiquen en un comunicat.
Els del RACE posen el dit a la nafra, els ciclistes han de tenir asegurança, matrícula i llums com qualsevol vehícle que circuli pels carrers o carreteres, perquè puguin ser identificats i alhora responsabilitzar-se en cas d'accident. El que no pot ser és que circulin amb la impunitat en que ho estan fent ara, i tampoc haurien de poder circular per les aceres encara que no hi hagi carril bici. És un vehicle més dels que circulen encara que sovint el condueixin semovents.
Completamente de acuerdo.
ResponEliminaEn tiempos del cabo Paco, los que íbamos en bici a trabajar, debíamos sacar la matrícula cada año, que valía -de eso hace 50 años-, 25 pesetas, y te daban una chapa con un número que debías colgar al bastidor de la bici con un filferro.
Cada año cambiaba de formato y de color.
Íbamos a buscarla al pabellón de la prensa, en Montjuïc, justo en la curva del circuito y allí te la daba la Guardia Urbana.
Jo tenía matrícula de la bici, s'anava a buscar a l'Ajuntament, el que no recordo es el preu. Des dels 10 anys que em moc per Sabadell amb bicicleta.
ResponEliminaClompertament d´acord.
ResponEliminaAl menys una asegurança de responsabilitat civíl, una matricula al ciclista ( no a la bicicleta ) y una armilla obligatoria amb la matrícula estampada a l´esquena.
Així s´acabaria amb la sensació d´impunitat que tenen alguns ciclistes ( pocs ) per cometre barbaritats.
Una abraçada
també, i no són tan pocs, t'ho diu un dels poquissims ciclistes que des de fa 60 anys respecta les senyals de tràfic i fins i tot els semàfors.
ResponElimina