.

TRANSPORT LOW COST DE BESTIAR


Quan anys ençà vaig començar a treballar, hi anava amb l’autobús del Martí. Com vivía a la Creu Alta, baixava el bus pràcticament ple de Ca N’Oriac hi era força normal en aquells temps anar a la banda del darrere, agafat a la barra i el cos mig a fora puig el cobrador no tancava la porta, entre d’altres qüestions perquè no podía; l’esmorzar a una ma, embolicat amb una la Vanguardia i l’altre ma agafada a la barra, i així anàvem a treballar gairebé cada dia al matí.

Aixó que és impensable a dia d’avui per anar a la feina, en canvi ho hem traslladat a viatjar per oci i als aeroports, coses de la socialització de l’aviació. És enorme la quantitat de gent que viatja d’un lloc a l’altre cada dia i no nomes els mesos d’estiu amb l’aparició dels vols barats, i no van penjats de la barra com a l’autobús perquè no es possible que si no encara ho veuríem en dies punta. Aquest canvi que s’ha produït en els últims anys ha trastocat moltes pautes de comportament social a l’hora de viatjar i ha saturat els nostres aeroports malgrat l’augment de capacitat operativa dels de Reus i Girona, sobre tot aquest últim que ha experimentat un creixement espectacular. Tot aquest canvi ha provocat que la saturació arribi al punt que el personal viatger es mou i és tractat gairebé com si de transport de bestiar es tractés, i no tan sols Ryanair. I clar, com no ets res,  et tracten com aixó, com si no fossis res i et poden treure arrossegant d'un avió o separant a un nen dels seus pares i tot per overbooking, o sia que ens tracten com si fossim bestiar.
Però que vols, que pots demanar si te’n vas a Praga en xancletes i per 30€; viatjar en avió, abans, era cosa de privilegiats o ocasional en els demés mortals i tot anava dins d’unes pautes tranquil-les i organitzades, però actualment amb una gent que vol que tot funcioni com un rellotge, que és incapaç d’entendre que amb tant de moviment és normal i lògic que hi hagin esperes, retards, pèrdua de maletes, etc, resulta que tot són queixes i laments. Aneu qualsevol dia d’estiu a l’Aeroport del Prat i fixeu-vos en la quantitat de gent que es trasllada cap una munió de llocs del planeta, la de vols que surten i arriben un rere l’altre, i entendreu que bellugar tanta gent és complex i qualsevol petit incident ho altera tot.

I aixó passa per que de vacances nomès en tenen els pobres, que se senten obligats a fugir per gaudir-les, i quan més lluny millor, mentre, els rics no en fan mai de vacances, viatgen com quan i on els convé. Tambè cal tenir en compte dues questions preocupants més, una la contaminació que representen tants avions volant constantment per tot arreu del planeta, i l'altre, el perill latent d'un atemptat a un aeroport, ho pensaba l'altre dia que varem anar a la T1 a buscar a la nostra neta que venia del viatge de fi de curs a Holanda, amb la quantitat de gent que hi havia a la terminal, quan fàcil és atemptar indiscriminadament. I la tensió hi és en l'ambient, en un moment determinat dues persones que parlaven en àrab varen elevar el to de veu, com si discutissin i ja es va generar un nerviós rum rum en tots els qui esperàvem l'arribada dels vols...

Abans es podia baixar d'un taxi a primera hora del matí i aturar-se davant l'aparador de Tiffany's, amb estil, mentre que ara es pot anar a fer el Breakfast de Londres a Eivissa amb xancletes...




6 comentaris:

  1. Y esta es otra..todo barato...sueldos baratos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. pel que tinc entés, hi ha pilots de companyies low cost amb sous mileuristes,

      Elimina
  2. Raianayr, o como puñetas se llame, está pagando 4.200 al mes a los pilotos (hemos de tener en cuenta que son de "cercanías", o sea Europa y no transatlánticos...pero se cobra en Irlanda (supongo que si tienes la base en España cobran mediante trasferencia bancaria, eso no lo se).
    Las azafatas de las susodichas raramente superan los 1.500 y llevan comisión por las ventas en las bebidas y en la lotería que hacen, que sólo es de la compañía y la venden a bordo.

    Los sueldos son muy superiores en Alitalia, Lufthansa, Iberia y compañías banderas.
    Sólo vuelan en un mismo modelo de avión el Airbús 320/321, así que no saben de ningún otro modelo de avión o patrón. Su propietario dice que eso hace abaratar costos. Eso no es bueno...

    ResponElimina
    Respostes
    1. NO recordo on vaig llegir que QUE COBRAVEN MOLT POC, va ser a ran del cas Germanwings

      Elimina
  3. No puede ser, FRANCESC, que se espere a las 10.000 horas para arreglar la luz piloto de posición de grados de los flaps (si estos no están a 10º al despegar jamás se elevará el avión, jamás, y seguirá en linea recta hasta estrellarse o comerse la pista), como le pasó al DC Douglas de Madrid.
    Así que, como los costos son los que son, la avería se puede solventar "in situ" , volviendo a colocar manualmente el posicionamiento a 10º, cuando estaba a 0º (hay al menos cuatro posiciones 0;10;30 y 45º en el Douglas).
    Resultado, que se colocó manualmente a 10 cuando estaba a 0 y el piloto creyó lo que leyó.
    El avión se puso a potencia máxima porque los pilotos no verificaron a ojimetro los flaps (alerones abatibles posteriores que llevan las alas del avión) y estos estaban a 0º cuando el marcador ponía 10º...Así el avión siguió recto y no se elevó, se comió la pista y murieron todos quemados porque los depósitos estaban llenos.

    Se podía haber evitado ??? Y tanto.
    El avión no marca bien en cabina porque da señal de fallo.
    Las personas han de bajar del avión sin excusa alguna
    El avión se va al hangar y se le revisa.
    La gente toma otro avión en condiciones de volar, tarde lo que tarde, y sino hay avión, al hotel pagado por el seguro de la compañía, pero NO toma ese avión al que arreglan la avería ¡¡¡ desconectando los indicadores ¡¡¡ en plena pista..Pa cagarse.
    Eso es LOW COST..eso.
    Salut

    ResponElimina
    Respostes
    1. con Iberia ya habrías llegado deia la propaganda de fa anys, però el que és cert és que Iberia tenía molta fiabilitat com a companyia. Suposo perque els manteniments es feien com calia, pensant primer en la seguretat que en el benefici.

      Elimina