BLOCS MEUS

BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ

GRÀCIES, PASQUAL


"Gràcies, Pasqual" és aquests darrers dies i sobretot avui, el comentari més comú de molta gent i no nomès barcelonins. Josep Miquel Abad, destaca la seva tristesa per la malaltia progressiva de Maragall que li impedeix ser conscient de la magnitud de la seva herència. "És dolorós i injust que Maragall no pugui disfrutar d'aquesta festa. Mai va fallar a la seva ciutat. Era un escut infranquejable que ens protegia a tots de tot", assegura Abad. 
No se si entén res de la portada del suplement olímpic del diari 'Més Periódico', en la qual un entremaliat Cobi s'enfila per les torres de la Sagrada Família, en un dibuix del creador de la mascota, Javier Mariscal, que li ensenya la que va ser la seva cap de premsa Ángela Vinent. Gràcies, Pasqual, moltes gràcies.
Avui fa 25 anys, era a Badajoz per feina; allí, al Café España de la plaça de España vaig veure la cerimonia inaugural per la tele, i quan va acabar, el cambrer em va dir admirat: estas cosas así sólo las podéis hacer los catalanes. Fora al sortir al carrer, a quarts de dotze, el termòmetre indicava 32º.

14 comentaris :

  1. Manada marices.
    También yo he puesto una cosa a favor del Pascual en el blog. ¡ qué casualidad¡.
    Mira , amic:
    limpió el Raval de foscor. Abrió calles. Arboló todo el distrito V. Hizo la Av ramble del Raval. Bajó las aceras para los iaios e invidentes. Puso los semáforos con música para que los ciegostuvieran noción del paso al cruzar la calle. Nos dió un local en la AAVV para el proyecto REIS cosa que la Generelitat de don Vito se negó , y como a nosotros a muchas AAVV. asfaltó y quitó el empedrado de toda Barcelona. Realizó Las Rondas de Barcelona. Acabó con el barraquismo...
    Y supo unirse con su oponente ideológico (Samaranch) para tener los Juegos. Eso es la envidia de ER, CiU, PP y ahora la CUP....todos bla, bla, bla, bla, y cobrar cobrar. Sino sólo hay que mirar el ejemplo de la Gala Pin, la concejala responsable de Ciutat Vella, que no sabe como parar lo de la Barceloneta, ni enfrentarse a los follones nocturnos, ni al turismo de masa, ni a la gentrificación. Aún cobrando 84.532 € brutos como regidora. (la promesa de cobrar 2.200 por 14 pagas no fue aceptada por el pleno).
    A todos les viene grande el cargo.
    Gracies Pascual...gracies de veritat.

    ResponElimina
  2. No l'he vist aquesta entrada, he llegit la de les barraques de Francisco Alegre, pero el de Maragall no.

    ResponElimina
  3. Jo també li dono les gràcies al Pasqual, de tot cor. I em sap molt greu la seva malaltia. Jo era a l‘Estadi tal dia com avui fa 25 anys. Un dels millors alcaldes de Barcelona. Si el tingués davant li faria un petó i li cantaria una cançó com feia amb el meu pare.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I no ho pot gaudir avui, tinc entés quie anirà a un acte aquesta tarda, ho deia la seva neboda, pero em temo que no té consciència de res, i això és terrible, no per ell sinó pels seus, els qui l'envolten i estimen.

      Elimina
    2. Jo també...jo també..el millor batlle...el millor.

      Elimina
    3. En alguna cosa estem d'acord, Miquel. Barcelona li deu un gran homenatge.

      Elimina
  4. Hay que recordar que en esa época toda España, las ciudades , crecieron y mejoraron notablemente su aspecto y también es justo recordar que el Gobierno del PSOE tuvo mucho que ver con esas mejoras, ya que transfirió fondos a los Ayuntamientos y estos pudieron embarcarse en mejoras.
    De las Olimpiadas solo puedo decir que toda España se sintió orgullosa de Barcelona.

    ResponElimina
    Respostes
    1. pués si, menos mal que gobernaba el PSOE. Anda que si esto fuera ahora, ni te cuento.

      Elimina
  5. Los fondos para mejorar las ciudades españolas provenía de los que llegaban de Europa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Y estos fondos, si es que no estoy equivocado, que podría ser, eran fondos finalistas, destinados a eso, a mejorar las ciudades. Se han hecho cálculos del monto que han supuesto las ayudas europeas, varios planes Marshall (actualizados) sólo para España.

      Elimina
    2. pero es varen aprofitar, com més tard el Plan E, que es varen gastar molt en rètols de propaganda i posar gespa artificial a la majoria de camps de futbol de barriada.

      Elimina
    3. Així és, una de les grans idiotades del Zapatero.

      Elimina
    4. CADA CARTELL DEL PLAN E, COSTABA 1.200 euros, i n'hi havia un munt per tot el país. En total es varen gasta 12.000 milions d'euros per crear molt pocs llocs de treball.

      Elimina
  6. Pero DANIEL (TEMUJIN), Pascual, tal como dice EL PELETERO, hizo de Barcelona una ciudad menos gris, de verdad.

    Mucho menos gris. Da igual que fuera socialista, da igual. Si que detrás estaba la garantía de su hermano, pero también estaba el Serra pululando, y el Hereu (que no fue tan bueno) hablo sólo del PSC...Pascual cambió la ciudad, una ciudad que era oscura.
    Yo, lo que no se , es si ahora podría cambiarla, o gobernarla, es que no lo se, porque las cosas cuando se dejan se deterioran, pero la cambió, DANIEL, de verdad que la cambió.
    Un abrazo a Burgos.
    Salut

    ResponElimina

Copyright © BLOC D'EN FRANCESC PUIGCARBÓ. Designed by OddThemes & VineThemes