Alguns viatgers es queixen que Ryanair senti separats als viatgers encara que comprin junts els seus bitllets per després oferir-los col·locar-los junts pagant un plus. La companyia explica que no ha canviat la seva política d'assignació aleatòria de seients.
Les aerolínies de baix cost venen suplements per serveis addicionals al bitllet com la prioritat en l'embarcament, assegurances o factuación de maletes més grans que l'equipatge de mà.
Les aerolínies, sobretot les de baix cost, estan acostumant als seus passatgers a que si es vol viatjar barat cal oblidar-se de les comoditats o pagar pels extres. Una de les últimes queixes dels passatgers de Ryanair és que quan facturen dues persones que han comprat els bitllets junts acaben col·locats en dues files diferents, després d'això la companyia ofereix la possibilitat de seure junts pagant pel canvi de seient.
La companyia t'assigna un seient de manera gratuïta si factures entre els quatre dies anteriors al vol i un límit de dues hores abans del vol. Si vols un seient diferent a l'assignat o si vols facturar abans has de pagar. El preu varia i és més elevat si es trien, per exemple, els seients més amples de les sortides d'emergència o els de les primeres files.
La queixa d'alguns viatgers és que, fins fa uns mesos, si es compraven diversos bitllets junts els seients solien ser contigus. "Fins ara sempre ens han col·locat junts, però ahir em van col·locar a mi a la fila 32 i al meu acompanyant a la fila 14", explica Laura, que assenyala que una vegada que va fer la facturació i li van donar aquests seients, li va aparèixer un missatge a la web que li donava la possibilitat de comprar un seient contigu per nou euros. No és l'únic cas, en les xarxes socials altres viatgers han mostrat les seves queixes per aquest nou sistema.
La companyia assenyala que no han canviat la seva política d'assignació aleatòria de seients. Respecte a la queixa d'alguns viatgers que podrien haver-los assegut junts, la companyia explica que és més senzill vendre uns seients que altres. "Alguns passatgers que han escollit assignació aleatòria de seients estan confosos perquè hi ha seients buits al seu costat quan fan check-in fins a quatre dies abans del seu vol", explica en un correu electrònic la companyia.
"La raó per la qual no se'ls assigna aquests seients de passadís o finestra és perquè és més probable que aquest tipus de seients siguin elegits per passatgers que fan check-in 24 hores abans d'enlairament. Com la nostra ocupació és actualment del 95% , hem de mantenir aquests seients de passadís i finestra lliures per a facilitar que aquells passatgers que estiguin disposats a pagar per ells ho facin ", afegeixen.
Ara caic en que les dues últimes vegades que hem viatjat en avió amb la meva dona a Arrecife (2015,2016), tant en l'anada com en la tornada, tot i facturar junts ens han donat seients separats, veurem la propera vegada, només que en cap moment ens va oferir pagar per viatjar junts. L'explicació és que hi ha gent que reserva el seient per internet amb antelació, però per a mi és una excusa de mal pagador. No és tan sols Ryanair qui separa els viatgers, és una mostra més que al viatjar en avió ens tracten com a bestiar, no només Ryanair, sinó qualsevol companyia, i no només els vaguistes d'Eulen, o ara els de les maletes. És la meva vella teoria que això de volar és cosa dels rics, els pobres hem d'anar a peu, en cotxe, moto o en autobús o pitjor encara, en vaixell, digueu-li creuer, però volar, en condicions de dignitat, és cosa de rics.
Lo hemos hablado muchas veces. Volar es caro, muy caro, y es imposible que un vuelo de aquí a Paris salga más barato que un viaje a Sitges. (25€).
ResponEliminatendremos un disgusto pronto, muy pronto, porque no se hacen los niveles de mantenimiento como es preceptivo, solo se hacen cuando la lucecita marca rojo.
Salut
Ja en parlarem. Per cert, se m'ha mort el mòbil, ara vaig a Movistar a reparar-lo o canviar-lo. Ja et trucaré.
ResponElimina