El director suec Roy Andersson va obtenir el Lleó d'Or al festival de Venècia gràcies a 'Un colom es va posar en una branca a reflexionar sobre l'existència', tercera entrega de la seva trilogia -'Cançons del segon pis '(2000) i' You , the living '(2007) són les anteriors- sobre el que, com ell mateix ha definit, «significa ser humà». En vaig parlar aqui fa un més.
Avui al bloc d'Arrezafe hi ha penjat aquest video: Lo que sea España.
A penes hi ha text, a penes passa res, i alhora passa tot com a la pel·lícula de Roy Andersson, de qui n'han agafat uns imatges prou addients.
La frase de Rajoy concluía "corresponde a todos los españoles que son los que tienen la soberanía nacional, a todos". Evidentemente, no es así. La "soberanía nacional" está en manos de la oligarquía que en el vídeo surge (simbólicamente, claro) de la puerta de la mansión.
ResponEliminaUna vez más la lucidez de Agustín García Calvo:
"Pero ¿a quién le hace falta que haya Francia? A Francia, indudablemente: no a la gente que rebulla por la orilla izquierda del Rin o por la cara Norte de los Pirineos; en todo caso, al Individuo ante su televisor o a la Masa en su estadio, que, al batir la marca el atleta revestido de la tricolor (importado acaso de Zanzíbar), gritan emocionados «¡Hemos batido la marca! ¡Hemos triunfado!» Pero ésos no son gente, sino Francia".
Salut!
Agustín García Calvo se merece un elogio a su desencantada lucidez.
ResponEliminasalut