
Tocats i enfonsats per les mesures que s'estan prenent per combatre la contaminació atmosfèrica, els fabricants alemanys d'automòbils semblen disposats a fer el que sigui per allargar la vida del motor de gasóleo.Inolvidable anunci. La mà per la finestreta del cotxe, movent-se en l'aire com si fos un ocell: llibertat, confiança, plaer. T'agrada conduir?
Les campanyes de publicitat de les marques alemanyes de cotxes figuren entre les més premiades. No obstant això, els valors que intenten transmetre contrasten amb les males pràctiques dels fabricants, els escàndols no deixen de succeir-se. l'últim l'hem conegut aquesta mateixa setmana.
Sotmetre a persones sanes a la inhalació de gasos tòxics per comprovar com els afecta a la salut. Fins aquests nivells d'infàmia ha arribat la indústria alemanya de l'automòbil en el seu desesperat intent per salvar el dièsel, base del seu desenvolupament, d'una mort segura.
Tocat i enfonsat per les mesures que s'estan prenent a tot el món per combatre la contaminació atmosfèrica, els fabricants alemanys d'automòbils semblen disposats a fer el que sigui necessari per allargar al màxim la vida del motor de gasoil, fins i tot a posar en joc l'alt prestigi assolit per les seves pròpies marques.
Els principals responsables de les empreses automobilístiques implicades han trigat poc a posicionar radicalment en contra d'aquest tipus de pràctiques, denunciar que no sabien res i començar a cessar empleats. Però la desconfiança de l'opinió pública cap a les seves marques s'ha tornat a disparar.
El present de l'automòbil és el motor híbrid, el futur immediat és l'elèctric, però el dièsel, especialment després de tot el que anem coneixent, ha de formar part com més aviat del passat - José Luis Gallego - eldiario.es
Tocat i enfonsat per les mesures que s'estan prenent a tot el món per combatre la contaminació atmosfèrica, els fabricants alemanys d'automòbils semblen disposats a fer el que sigui necessari per allargar al màxim la vida del motor de gasoil, fins i tot a posar en joc l'alt prestigi assolit per les seves pròpies marques.
Després del vergonyós cas del "dieselgate" sobre les estratagemes de Volkswagen per falsificar les emissions dels seus cotxes, el New York Times revelava fa un parell de setmanes que un lobby promogut per BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz(Daimler) i Bosch, havia finançat assaigs de laboratori amb micos per intentar demostrar l'efecte innocu de les emissions dels vehicles dièsel en el seu organisme i negar els informes de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) que els acusa d'cancerígens. Però hi ha més.Aquesta mateixa setmana la premsa alemanya informava sobre assajos amb persones. Un grup de vint persones van ser sotmeses a la inhalació de "nivells reduïts" de diòxid de nitrogen (NO2) per comprovar els seus efectes en la salut humana. Les proves es van dur a terme a la clínica universitària d'Aquisgrà sota l'auspici de l'anomenada Associació Europea d'Estudis sobre la Salut i el Medi Ambient en el transport, el lobby dels fabricants.Pel que sembla la decisió d'arribar a aquesta última fase es va prendre després dels resultats negatius de les proves amb els mics. Segons el "Bild", el diari de més tirada a Europa i tercer del món, els efectes sobre la salut dels animals exposats a les emissions dels cotxes d'última tecnologia dièsel van ser pitjor del que s'esperava.
Els principals responsables de les empreses automobilístiques implicades han trigat poc a posicionar radicalment en contra d'aquest tipus de pràctiques, denunciar que no sabien res i començar a cessar empleats. Però la desconfiança de l'opinió pública cap a les seves marques s'ha tornat a disparar.
El present de l'automòbil és el motor híbrid, el futur immediat és l'elèctric, però el dièsel, especialment després de tot el que anem coneixent, ha de formar part com més aviat del passat - José Luis Gallego - eldiario.es
Lo malo de esto, no es solo la calidad del aire, que por si sola justifica todas las medidas. Lo malo de esto es que los motores de combustion interna, ya sean gasolina o diesel, son poco eficientes desde el punto de vista energético, porque gran parte de su energía se desperdicia en calor y rozamientos. Resumiendo mucho, tienen "curvas de potencia" cosa que los motores eléctricos no tienen ya que su par es plano y el rendimiento es absoluto nada más conectarlos, mira tu secador de pelo o tu máquina de afeitar, no tienen que coger revoluciones para ser eficientes...
ResponEliminaSe calcula que un turismo normal simple traccion solo aprovecha realmente un 20% de su rendimiento, lo que no deja de ser un derroche estúpido.
Un saludo
De hecho todos somos conejillos de indias pues respiramos este aire contaminado, y a mi no me mires que yo ando a pié o en bici.
ResponEliminaY yo.....
ResponEliminaTecnológicamente ya se pueden fabricar automóviles térmicos, eso si de gasolina, tan ecológicos como los eléctricos. Mazda está fabricando uno que utilizará menos carburante total (fabricación y consumo), del que se necesita para mover un eléctrico (roducción de electricidad y fabricación) De hecho los actuales híbridos de Toyota consumen más que los térmicos de Honda, calculando una media de carretera y ciudad reales.
ResponEliminaEl subsiguiente problema es la fabricación de la batería y su reciclaje, que daña mucho más el medio ambiente que la misma gasolina.
Lo de Alemania tiene delito, pero mucho, tanto por lo que respecta a su tecnología caduca como los engaños y eso último.
I tant que m,agrada respirar a mes ara respiro millor amb la meditació i el yoga. Cada Mati quant obro els ulls prenc consciència de la respiració durant deu minuts. Hi ha molta gent prenent consciència de la respiració en un mal moment per respirar..
ResponEliminaPER RESPIRAR:https://anoarra.blogspot.com.es/2018/02/casa-blanca.html
ResponElimina