C'S, L'ÈPICA DEL DESORDRE


No sóc d'encertar massa en les prediccions, però sembla que el següent esglaó en la degradació democràtica a Espanya serà l'arribada al poder de Ciutadans, el partit d'Albert Rivera. Rivera és un neofalangista, no té cap fonament ideològic que no sigui la unitat nacional, España, España, España, i fins aquí el seu ideari polític, que li permet canviar d'opinió sovint, com els principis de Groucho Marx. El problema de Rivera serà satisfer les demandes que ha creat. El PP és un partit nacionalista conservador d'ordre, però Ciutadans és un partit d'èpica del desordre, com ho eren els falangistes i els ideòlegs de taberna d'abans de la guerra. Ciutadans està fent una difusió social de l'odi i la crispació com a únic argument. Parteix d'un pecat original fundacional del que no vol ni s'en pot escapar, i domina bé aquesta crispació permanent en que es mou, sap com moure's davant els mitjans i escenifica molt bé el seu teatre, però en no tenir cap ideología a Banda d'España, España, España, se li farà molt difícil governar, no ja per a tots, sinó fer-ho pels seus, nomès que de seus en té molt pocs, encara que això no ho saben veure, però que ja s'ho trobaràn.

7 Comentaris

  1. Tot Barcelona

    Aixó de neo-falangista no se que dir. La Falange al menys tenía certs principis fundacionals a ma de José Antonio. Aquet sembla que arrastra y tiro porque me toca.

    Reply Delete 30 de maig, 2018
  2. Francesc Puigcarbó

    podriem dir que es tracta d'un neofalangierme lerrouxista i populista

    Reply Delete 30 de maig, 2018
  3. Tot Barcelona

    ummm, pos, dons si. Aixó és mes justa la fusta. Crec.

    Reply Delete 30 de maig, 2018
  4. car res

    No me digas que no está esplendida en esa foto,la Arrimada.Es amiga de mi sobrina de Jerez,estudió con ella.

    Reply Delete 30 de maig, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      es tan guapa como mala leche tiene, ahora porque estas cosas no se pueden decir, pero recuerdo una serie MASH, en que a Loretta Swift, la apodaban "morritos calientes"

      Reply Delete 30 de maig, 2018
  5. car res

    Si que la recuerdo,me gustaba mucho esa serie,con aquellos médicos tan "cachandos".Una cosa es la persona y otra cosa es la política,que no tiene nada que ver.Y sí, como política tiene mucha "malaleche",con el adversario.No deja de ser una mujer joven de su tiempo,con mucho empuje,a mi me gusta ese tipo de mujer,he procurado inculcar a mis hijas ese empuje y
    libertad.Otras cosa es que te guste sus ideas,que ya veo que no.Para nada tiene que ver con aquella "morritos calientes",ni por supuesto con Jose Antonio,de la misma tierra.Más bien es una chica de la sociedad media jerezana,culta,trabajadora,como lo es mi sobrina,ambas muy preparadas.

    Reply Delete 30 de maig, 2018
Més recent Anterior