El passat 25 de maig va entrar en vigor el nou Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) de caràcter personal de la Unió Europea. També conegut per les seves sigles en anglès (GDPR, General Data Protection Regulation), aquesta directiva europea s'ha fet famosa per les restriccions que imposa a les multinacionals digitals nord-americans pel que fa a l'extracció i tractament de dades personals dels seus usuaris, especialment després del escàndol de Facebook amb Cambridge Analytica.
Moltes de les empreses que han tingut aquests dos anys per actualitzar les seves polítiques de privacitat van esperar fins a l'últim moment per iniciar els seus processos de notificació i confirmació. Això ha provocat una allau de correus electrònics i missatges tot tipus de suports tractant d'actualitzar aquests termes i mostrant interès per mantenir els usuaris subscrits als seus serveis.

En realitat es tracta només de teatre, de legitimar la informació sobre nosaltres que ja tenen, i que no deixessin anar d'aquesta manera un bé econòmic i de poder molt preuat. Com a molt pot un acudir a la llista Robinson i evitar així alguna trucada molesta a hores intempestives, però la informació, les nostres dades ja les tenen i les seguiran acumulant, tot i que legalment això si.

En previsió de a llauna que podia suposar rebre centenars de correus electrònics, alguns han tirat d'humor per pal·liar el rebuig per part dels usuaris. Així, el Partit Laborista anglès va enviar un correu electrònic en el qual demanava acceptar les noves condicions per a "no arruïnar-li el aniversari a Jeremy Corbyn".

La xarxa ha reaccionat amb humor a aquest incident que ha provocat que moltes persones rebin desenes d'emails i avisos per part dels serveis a què estan subscrites.
Un altre usuari feia broma amb la situació de Julian Assange, que fa uns mesos va ser privat de connectivitat a Internet per part de l'Ambaixada de l'Equador per considerar inapropiades algunes de les seves declaracions en xarxes, dient "quan era l'única persona d'Anglaterra a la qual li agradaria rebre e-mails sobre el GDPR ".
A Espanya la mesura i els seus efectes també han generat comentaris de tota mena. Moltes persones s'han vist sorpreses al descobrir que en algun moment en el passat havien cedit part de les seves dades a empreses que ara es veien obligades a actualitzar les seves condicions. Per algun fins i tot suposar un problema a l'hora d'acabar el seu berenar...
 Ja n'hi ha prou, fins i tot a la puta Thermomix ha actualitzat la seva política de privacitat i no em deixava fer un puto pa de pessic si no acceptava, su juru! publica Raúl a Twitter.
I és que aquesta és una d'aquelles situacions on dóna la sensació que ningú pot escapar-se al acudit, el que acaba per generar una situació de comicitat gairebé forçosa perquè, qui no ha rebut cap missatge per actualitzar les condicions de privacitat?
"Envieu les meves dades al Pentàgon, però deixeu-me en pau": algunes de les millors reaccions a l'allau d'avisos pels canvis en la privacitat d'Internet - eldiario.es