Per comprendre la visió del filòsof Daniel Innerarity, del qual publicava un escrit ahir dins el llibre 'Política per a perplexos' caldria començar pel principi, per: EL FINAL DE LES CERTESES - "Que ens han abandonat algunes certeses és una cosa que es pot comprovar comparant les nostres previsions i el que realment ha passat: o si considerem la seguretat de la qual han gaudit moltes generacions i civilitzacions menys informades que la nostra, amb una tradició més rígida que compensava l'escassetat de llibertat amb una orientació aclaparadora. Quan un està ben equipat pel que fa a la certesa corre el risc d'acabar en el fanatisme; el risc major de qui està perplex és ajustar al que és políticament correcte i poc més. També hi ha desconcert en relació amb què hem de fer amb allò poc del que estem segurs; hi ha incertesa teòrica i també incertesa de la voluntat: tot just coneixem la realitat i tampoc sabem molt bé si és alguna cosa al que cal adaptar-se o que s'ha de combatre. Fets, teories, relats i expectatives tendeixen a barrejar-se i generar confusió. Què tenen en comú l'anomenada posverdad, el menyspreu cap als fets i la facilitat amb que ens rendim a les teories conspiratives el principal defecte és que expliquen massa? Tot això delata el desconcertats que estem, alguns més que altres, no tant perquè sàpiguen menys, sinó perquè, com en el cas de les elits, se suposa que tenen més possibilitats i responsabilitat de saber més. Si el vell Aristòtil segueix tenint raó i és veritat allò de que els humans desitgem saber, no hem parat en el nostre combat contra la perplexitat ia això responen alguns dels nostres invents per recuperar la certesa, com el periodisme, el càlcul o el mesurament de la societat, en els quals es reflecteix la grandesa del nostre afany i la seva limitació."
«Tonada de Jianyin», de Song Lin
-
Traducción de Miguel Ángel PetreccaEl hombre acostado dentro del pabellónse
ha dormidoDos de sus amigos se han convertido en esturionesEl tercero,
converti...
Tengo que leerlo con más profundidad. Apenas he leído nada de él.
ResponEliminaSalut
ET DEIXO EL PDF
ResponEliminahttp://www.elboomeran.com/upload/ficheros/obras/politicaparaperplejos_web.pdf
Yo cada dia tengo más dudas y menos certezas, o no, no lo se...
ResponEliminayo tengo la certeza de que tengo dudas
EliminaSi cau en el fanatisme és que s,ha allunyat de la certesa. Els humans desitgem saber molt més del que sabem i ho volem fer quant el que tenim entre les mans encara no està prou estudiat. L,estudi no és una conclusió sinó un infinit es aprofundir sobre una matèria tota la vida practicament, en les situacions quotidianes o professionals O en les conclusions polítiques en les relacions en definitiva en tot el que ens envolta en realitat penso que nomes apliquem intuïció prejudici com a conseqüència d,un cas passat podem incloure aquí l,experencia i el sentit comú que recau també en els valors morals i ètics de cadascú.
ResponEliminaAqui rau el problema, fa tempos que no usem el sentit comú i estem més per l'estética que no pas per l'ética.
EliminaLa resta està en ciernes o en construcció per això penso que equivocar-se no es en realitat un error de càlcul o de previsió moltes vegades es un pas més dins del mateix circuit d,aprofondiment en la matèria, els errors indiquen coses positives sempre i quant un no sigui un fanàtic i s,hagi apartat d,aquest camí d,aprenantatge constant. El que passa és que hi ha molta gent que també viu dels errors dels altres i sense aquest error dels altres potser el seu futur estaria aturat perquè les oportunitats no són tan contades com gent hi ha en un sector
ResponEliminaper què s'ha perdut la iniciativa per ella mateixa, en no haver-n'hi s'ha de recòrrer a aprofitar l'error de l'altre, però aixó, sobretot en política és només vol gallinaci de poca alçada i durada.
ResponElimina