ARRIBA L'ÈRICA, ADÉU A CONDUIR?


La setmana passada l’Èrica va circular per un tram de vianants de la rambla del Celler de Sant Cugat, en la que ha estat la primera experiència d'un vehicle de transport públic autònom de la història de Catalunya. De fet, aquesta ciutat serà la primera parada d’aquest autobús autònom i elèctric que també circularà pels carrers de Terrassa, Sabadell, el campus universitari de Girona, el Vendrell, Reus, Martorell i Vic.
Aquest autobús urbà autònom el fabrica a França la companyia EasyMile (filial del conglomerat empresarial d’Alstom) i pot memoritzar rutes de fins a 500 metres per circular-hi amb seguretat, ja que gràcies als sensors i radars de proximitat l’Èrica (provat ja en diferents ciutats com Londres, París, Auckland o Sant Sebastià) esdevé un vehicle segur per a la resta d’ocupants del carrer, ja siguin vianants, ciclistes o altres vehicles.
La velocitat màxima de l’Èrica és de 18 km/h i la seva autonomia és d’unes 14 hores de funcionament, i es pot carregar en qualsevol punt habilitat. La seva arribada al territori català l'ha organitzat l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i aquesta gira per municipis catalans vol ser una prova per avaluar el seu impacte de cara a la implementació dels vehicles de transport públic autònoms en un futur no gaire llunyà.
Són les beceroles però aquest sistema urbà de transport de ciutadans és el futur, i un futur més proper del que sembla, és imparable i en  questió de deu anys diria que ja estarà implantat a totes les grans ciutats, per això quan els taxistes, aquesta mafia es queixa d'Uber o Cabyfy, del que s'haurien de preocupar és d'aquests vehícles, que són els que els deixaran sense feina més aviat del que es pensen. D'això s'en diu: progrés.

14 Comentaris

  1. car res

    Entre bicis,artilugios de una,dos,tres y cuatro ruedas y ahora esto,mejor quedarse en casa,je,je,je.

    Reply Delete 13 de setembre, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      esto acabará supliendo a todo lo demás, tiempo al tiempo.

      Reply Delete 13 de setembre, 2018
  2. D.F.

    Ya hay autobuses en pruebas, autobuses de verdad, sin conductor, eléctricos y autónomos. Tan solo se deben pintar los carriles con una pintura determinada que identifica para el vehiculo el camino, lo demas, informatica y sensores que ya existen...
    Es el presente, no el futuro

    Reply Delete 13 de setembre, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      como este, el ÈRICA, el 21 22 y 23 estará en Sabadell.

      Reply Delete 13 de setembre, 2018
  3. D.F.

    No lo veo bien, pero parece pequeño, yo hablo de autobuses como los actuales...

    Reply Delete 13 de setembre, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      YA, ESTE ES DE PRUEBA, una demostración, ya llegaran los otros, aunque parece que la apuesta va más hacia estos más pequeños y en más cantidad.

      Reply Delete 13 de setembre, 2018
  4. Rodericus

    Peatones alelados con la pantalla del móvil, yayas sordas, ciclistas anarcoides, patinetes, y vehículos automáticos.

    Interesante combinación, los de las funerarias ya se frotan las manos.

    Reply Delete 13 de setembre, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      compte, si nomès circulessin vehicles sense conductor a ciutat els quasi 200 morts anuals d'accident desapareixerien.

      Reply Delete 14 de setembre, 2018
  5. Rodericus

    Y con el nombre ( Easy Mile ) se han herniado discurriendo. Yo le habría puesto HAL 9.000, para dar un poco de yu-yu

    Reply Delete 13 de setembre, 2018
    1. Francesc Puigcarbó

      pensa que aquest tipus de vehicles funcionaran amb una aplicació mòbil, es un altre conceote de transport urbà, a la carta, apte nomès per a nadius digitals.

      Reply Delete 14 de setembre, 2018
Més recent Anterior