Érica no és una joguina ni un experiment curiós, és un nou concepte de transport urbà que encaixa de plé en el que hauria de ser la mobilitat en una ciutat 2.0 del segle XXI. De la mateixa manera que quan varen començar a circular els primers automòbils, la majoria els hi atorgava poc futur i més aviat consideràven que era un caprici d'uns quants, com va passar tambè amb l'aviació, ara veig el mateix escepticisme amb l'Èrica, és el de sempre, mirar el dit en comptes de la Lluna, no saber veure una mica més enllà cap on va el progrés, que en aquest cas, el veig imparable i proper.
Durant el breu trajecte de prova i a una velocitat de 18 km/h resulta molt útil conversar amb José Triano, cap d’operacions de Transdev, empresa francesa de sistemes de transport autònom, capaç d’explicar molt gràficament les especificitats de l’Èrica. La gran aportació d’aquest sistema de transport és la capacitat d’oferir trajectes a demanda i porta a porta: l’usuari, a través d’una aplicació mòbil, podria sol·licitar transport compartit amb altres usuaris. Per aquest motiu, la capacitat del bus és petita: sis viatgers asseguts i sis de drets. L’usuari que hagués de fer el trajecte més llarg en cap cas hauria de rebre una penalització superior als dos minuts per l’efecte de les parades sol·licitades pels seus companys de viatge. Així doncs, l’Èrica està pensat per no tenir ni línia fixa, ni horari fix, ni parades fixes.
Pel que fa a la seguretat, Triano concreta que ara mateix el servei està en un estadi similar al del principi dels ascensors, o sigui, amb acompanyant. Quan estigui més perfeccionat, el simple tancament de les portes implicarà la posada en moviment del vehicle. Un sistema de sensors i GPS vetlla pel correcte funcionament, que passa, esclar, per evitar col·lisions i ensurts.
Una dimisió l'any 1875 seria un bon exemple d'aquesta incredulitat que hi ha vers Èrica.
Una dimisió l'any 1875 seria un bon exemple d'aquesta incredulitat que hi ha vers Èrica.
Yo creo que esto ira adelante, pero "afinando la guitarra". Vehículos más grandes y no tan a la carta, pero me parece un buen sistema. Actualmente ya hay sistema que impiden los atropellos y que funcionan correctamente, como digo, la música es buena, pero hay que afinar... o eso creo yo...
ResponEliminalos chicos/as de bachillerato tecnológico,ya son capaces
Eliminade hacer maquetas simulando artilugios como ese.colocan un montón de sensores térmicos,contacto,magnéticos...sobre una plataforma con ruedas y programan una serie de funciones,siguiendo las instrucciones del profe,siempre hay el simpático de clase que acerca un imán y disloca el sensor magnético,también pueden encender un mechero acercarlo un poco al térmico y lo vuelve loco.En fin cosas de muchachos/as.No deja de ser una maqueta y si cae al suelo,como es de plástico pues se recupera.
Bueno siempre se puede poner un abuelete que desenchufe el bus,cuando vea la cosa peligrosa.
no seas incrédulo, sólo es progreso imparable, y te lo dice uno que aún no acaba de entender como puede volar un avión.
Eliminapor ahí va la cosa, aunque creo más en el vehículo pequeño tal como está diseñado este.
ResponEliminaVal, molt modern, però què hi guanyem realment? és a dir a part de que no deu contaminar i de que fa el recorregut que els 12 passatgers trien, quines avantatges té vers els bus? la manca de conductor és la modernitat què ens ha de convèncer?
ResponEliminaTampoc imagino colisionar amb una Erica i tenir que fer "parte" sense l'altre part..què li deixo una copia al parabrises? :D
ResponEliminaD'entrada estalviar 200 morts a l'any a BCN, en el ben entés que quan aquest tipus de transport funcioni a l'engrós, cotxes i motos ja no podràn circular a ciutat que és el que hauria de ser ja ara. L'automòbil o la moto són mitjans de transport perillosos i antiquats que a ciutat no hi pinten res i contaminen molt. I no oblidis que el principal perill a ciutat són els vianants, sobretot els jubilats.
Eliminaen el cas improbable d'accident, es com si xoques amb una furgoneta de gitanos, no fas cap parte, i això no es xenofobia si no la realitat.
EliminaI quan al bus, és que s'ha d'entendre que el concepte de transport com s'explica en l'escrit, es un altre, sense línies fixes.
Les importará mucho a los ciclotaxis chocar con estos bus de juguete.No has visto la cara de piratas de jungla,que se gastan.Al contrario lo harán y a reclamar a la Colau,que los aprecia.
Eliminalos malacatones a pendre pel sac... :D
ResponEliminaNo creo que sean capaces de inventar nada superior al automatismo programado de las masas. No existe software más potente que el calendario.
ResponElimina