Els patinets elèctrics están de moda. La ciutat s'ha omplert en els últims mesos d'aquest tipus de vehicles, molt útils per a trajectes curts però molt perillosos també tant per al propi conductor com per als vianants si no es compleixen les normes de circulació. L'elevada velocitat que poden aconseguir aquest tipus de artilugis poc ha d'envejar a les bicicletes, per aquest motiu es demana als ajuntaments que estableixin una reglamentació molt bén detallada perquè els usuaris no tinguin excusa. S'ha de tenir en compte que els usuaris d'aquests patinets, drets o asseguts, van a més de 30 per hora, per la vorera, per la calçada o contra direcció que en aixó s'han empeltat dels ciclistes. Dilluns passat un mestre que conec que anava a l'escola amb un patinet d'aquests quasi m'atropella perqué anava contra direcció, i dic quasi perquè m'el vaig trobar al damunt i inconscientment el vaig empenyer, i encara em va fotre la bronca. Per cert, ja he vist a un parell de mares que porten al fill o filla a l'escola amb el patinet, lo qual encara és més perillós.
De fet, la única normativa que pot legislar l'ajuntament, és prohibir els patinets eléctrics, o que s'atengui a les consequencies, de moment a Sabadell ja tenim una víctima mortal, una dona de 39 anys, pero la xifra augmentarà ràpidament, màxime si com em temo, l'estrella d'aquest Nadal/Reis seran els patinets elèctrics per la mainada, i aqui si que tenim un problema.
Sorpren que en aquesta societat tan sobreprotectora, recordo que es deia que el patinet convencional de tracció animal, feia que una de les cames dels nens fos més forta que l'altra, quan de fet era un exercici físic, com ho és pedalejar en la bicicleta, però aquests fòtils com el patinet o els segway el que fan a part del seu perill, és propiciar la indigència física. El patinet elèctric és un perill, i sinó al temps.
Jo no li veig gràcia i de tots els vehicles que he vist circulant aquest és un dels més ridículs apart del segway. Ridicul i molt perillós i potser en aixo si que sóc molt sobreprotectora però m,és igual, no seria la opció de transport dels meus fills a la ciutat si en tingués. Amb la moto també em passa, no es una opcio per dur els nens a l,escola ni amb casc. Es molt perillós i d,aquests vehicles normalment surts volant quant tens un accident, no seria el meu fill qui dones el cop a l,asfalt i menys conduint jo, i he vist molts pares que ho fan, que els porten cada dia a l,escola en moto, i veig alguns nens que s,agafen ben arrapadets al seu pare o a la seva mare i penso que tenen la instrucció de que passi el que passi no obris els braços...però surten volant en la majoria dels casos i perden inclús les sabates encara que estiguin cordades amb cordills.. jo ho prohibiria malgrat que a ells els diverteix a mí em fa molta por la veritat en un segon et pot canviar molt la vida i no hi ha manera de tornar enrera.. no val la pena, total es llevar-se una mica abans i anar caminant o amb qualsevol altre transport menys perillós. Hi ha massa trànsit i això incrementa les probabilitats.
ResponEliminaÉs que ho són de perillosos, i més encara s'hi si porten alguna criatura.
EliminaCap assegurança hauria de cobrir als nens que van de paquet, no tenen prous calers per cobrir una pèrdua així O unes lesions greus ho haurien de dir ells mateixos que es dediquen a assegurar a la gent..
ResponEliminaLa nueva ley sobre movilidad,restringe y obliga a este tipo de máquinas e incluso las bicicletas,a que circulen por carril bici,si no lo hay, permite por aceras de un ancho suficiente y a velocidad adecuada(al paso del peatón),eso ha obligado a que muchos ayuntamientos actualicen y amplíen los carriles.Me ha sorprendido el auge de los patines eléctricos, pero reconozco que es una forma de moverse por la ciudad muy eficaz y practica ,creo que imparable entre los jóvenes y menos jóvenes.Accidentes siempre ocurrirán,en todas las posibilidades de movilidad,pero desde luego el peatón debe ser el más protegido,para eso la solución son los carriles de movilidad ecológica separados del peatón,pero controlados y bien protegidos con separadores y semáforos.
ResponEliminaDemasiados artilugios eléctricos circulan por las aceras, y no en todas las ciudades es posible implementar carril bici por tener aceras insuficientes. Los patinetes son un peligro, e insisto van demasiado deprisa, los hay que llegan a los 100 km por hora. Yo creo que el problema de las ciudades, és que en las aceras los que sobran y estorban son los peatones, sobre todo los jubilados.
ResponEliminaVamos a jugar a un viejo juego gráfico las cinco diferencias entre un vehículo a motor, y un patinete, seegway, bicicleta, monopatín, etctera.
ResponElimina--Un vehículo a motor está perfectamente identificado por ley ( matrícula ).
--Un vehículo a motor tiene perfectamente delimitado su espacio de circulación ( calzada )
--Un vehículo a motor necesita de un permiso de circulación que garantiza que no es un peligro
para quien lo conduce y quienes lo rodean
--Un vehículo a motor requiere como mínimo una póliza de seguro de responsabilidad civíl que cubra las consecuencias de posibles daños a ajenos.
--El conductor de un vehículo a motor precisa de una licencia de conducción que garantice que tiene la capacidad para conducirlo de acorde con las normas de circulación vigentes.
Patinetes, segways, bicicletas, monopatines, y otros engendros con ruedas no identificados, no precisan de nada de lo que he citado anteriormente.
En Barcelona, oficialmente conocemos de la muerte de dos personasen los últimos años a consecuencia de atropellos por parte de bicicletas, aunque creo que se está silenciando la cantidad real de estos incidentes en la ciudad, no vaya a ser que la realidad le estropee a la señora Colau la imagen de ciudad "pijo-ecologista-cumbayá-guay" que pretende dar.
La imposibilidad de identificarlos, dá a algúnos energúmenos que usan estos medios la sensación de IMPUNIDAD absoluta en su comportamiento incívico y temerario.
No respetan los semáforos, procuran circular por las aceras, aunque puedan hacerlo por la calzada sin problemas. No adecuan la velocidad a la existencia de peatones en las aceras.
Pongo un ejemplo concreto, en la avenida del Paral.lel ya hace unos años, el ayuntamiento colocó en el eje central de la avenida un doble carril-bici con dos sentidos de circulación, semáforos, y hasta iluminación propia.
Pues bien, solo hay que observar durante un cuarto de hora la circulación de patinetes, bicicletas y similares por la arteria. Solo uno de cada diez utiliza su carril, el resto circula cómodamente por las aceras, indiferentes a los peatones.
Y mucho cuidado al cruzar por los pasos de peatones con los semáforos en verde. Ni un solo ciclista se detiene respetando el semáforo en rojo. La "costalada" puede ser tremenda.
per cert, de petit, DES DEL 10 ANYS QUE VAIG EN BICICLETA, anava a l'ajuntament a pagar i recollir la matrícula per la bicicleta. Valia molt pocs diners, pero era una identificació, i tambè que a la bicicleta tenia llum al davant i al darrera (era una BH verda amb palafancs). Ho dic perquè ara les bicicletes volten de nit o de matinada a les fosques sense llums ni res, saltant-se semàfors, anant contra direcció,etc .
ResponEliminaEs que algú ( DGT, comunitats, ajuntaments, o qui sigui ) tendría que recuperar la normativa antiga de bicicletes, i aplicarla. Caldria un registre, una matrícula i una inspecció del vehicle. I ademés, matriculació, i l´obligatorietat de portar una armilla reflectant amb el número de matricula a l´esquena.
EliminaAixí acabariam amb aquest caos, i el que no segueixi las normas, multa e incautació del vehícle.
Perque al finál, l´única maner de que tothom es comporti com es debut, es el vell sistema de tocar-lis la butxaca.