Els patinets elèctrics están de moda. La ciutat s'ha omplert en els últims mesos d'aquest tipus de vehicles, molt útils per a trajectes curts però molt perillosos també tant per al propi conductor com per als vianants si no es compleixen les normes de circulació. L'elevada velocitat que poden aconseguir aquest tipus de artilugis poc ha d'envejar a les bicicletes, per aquest motiu es demana als ajuntaments que estableixin una reglamentació molt bén detallada perquè els usuaris no tinguin excusa. S'ha de tenir en compte que els usuaris d'aquests patinets, drets o asseguts, van a més de 30 per hora, per la vorera, per la calçada o contra direcció que en aixó s'han empeltat dels ciclistes. Dilluns passat un mestre que conec que anava a l'escola amb un patinet d'aquests quasi m'atropella perqué anava contra direcció, i dic quasi perquè m'el vaig trobar al damunt i inconscientment el vaig empenyer, i encara em va fotre la bronca. Per cert, ja he vist a un parell de mares que porten al fill o filla a l'escola amb el patinet, lo qual encara és més perillós.
De fet, la única normativa que pot legislar l'ajuntament, és prohibir els patinets eléctrics, o que s'atengui a les consequencies, de moment a Sabadell ja tenim una víctima mortal, una dona de 39 anys, pero la xifra augmentarà ràpidament, màxime si com em temo, l'estrella d'aquest Nadal/Reis seran els patinets elèctrics per la mainada, i aqui si que tenim un problema.
Sorpren que en aquesta societat tan sobreprotectora, recordo que es deia que el patinet convencional de tracció animal, feia que una de les cames dels nens fos més forta que l'altra, quan de fet era un exercici físic, com ho és pedalejar en la bicicleta, però aquests fòtils com el patinet o els segway el que fan a part del seu perill, és propiciar la indigència física. El patinet elèctric és un perill, i sinó al temps.