Cada vegada hi ha més patinets elèctrics circulant pels carrer de Barcelona. La ciutat disposa d’una ordenança que estableix per exemple per on poden circular i des de fa temps la Guàrdia Urbana multa els usuaris que la incompleixen. El tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, vol anar més enllà i és partidari de ser més restrictiu i que aquests dispositius estiguin matriculats i tinguin una assegurança. Batlle ho ha dit aquest dimecres al matí en una entrevista a RAC 1.
Encara que l'Ajuntament de Barcelona compta amb una ordenança municipal que regula l'ús dels vehicles de mobilitat personal (VMP), dins dels quals hi ha els patinets, i actualment treballa en una norma que afecti les empreses que els ofereixen de manera compartida, el govern de la ciutat manté que fins que no hi hagi una legislació estatal no podrà abordar del tot el seu ús.
A l'espera de la normativa estatal, el tinent d'alcalde de Seguretat de l'Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, considera que aquests vehicles haurien d'anar matriculats i estar assegurats. També és partidari que hi hagi "unes limitacions dels espais que poden ocupar" i tenir en compte l'edat d'ús.
De fet, Batlle va emprar la paraula 'andrómines' en referencia a patinets, segways i altres. El que no entenc és perquè patinets han de lluir matricula i tenir una assegurança, i bicicletes i patinadors no. Abans, les bicicletes duien una matrícula que s'anava a buscar a l'ajuntament, crec recordar que valia 5 pessetes l'any, per tant no ha inventat res de nou el Sr. Batlle, llevat que tingui una certa fòbia als patinets per discriminar-los de la manera barroera en que ho fa. És el de sempre, en comptes de criminalitzar i d'eradicar de la ciutat a l'autèntic i gros problema que són els cotxes, es posa amb el més dèbil que és el patinet, un patinet que superada l'aversió inicial que em va produïr, gosaria afirmar que és el mitjà ideal, després de caminar, per moure's per la ciutat, regulant aixó si el seu ús, com es fa en qualsevol altra mitjà de transport urbà.
En el fons, el problema del patinet, com el de les bicicletes i altres medis de transport urbà, és el civisme, o millor dit l'incivisme dels usuaris d'aquestes andrómines que diu el Sr. Batlle, i aixó no s'arregla amb matrícules ni assegurances. Un incivisme aplicable per cert, a molts, a massa vianants.