"Abans la gent no volia comprar-se tota l'estona l'últim model de tauleta, ni de smartphone, ni volia anar de vacances a tots els llocs possibles, ni agafar l'avió cada cap de setmana, ni viure en un loft fantàstic, ni anar al restaurant un dia sí i un dia no..., senzillament no es vivia així. Jo vaig anar a un restaurant per primera vegada quan tenia 25 anys. Ara amb vuit anys van amb freqüència al McDonald's. Així que, d'una banda, tenim una societat en la qual creixen sense parar les desigualtats, però d'altra tenim un volum d'aspiracions que no s'atura. És, més que el benestar, el somni del benestar. 'Les marques de luxe! Abans ni pensaves en això. Avui, qualsevol en un barri popular pot portar unes Nike de 125 euros. I tots els joves saben el que és Louis Vuitton, Hermès, Gucci..., només viuen per a les marques! No volen unes sabates, volen una marca de sabates.
Sembla humà que la gent aspiri al que l'anomenat Estat de benestar li posa al davant... Però és que hi ha pares que estan a l'atur i els fills tenen un iPad, un mòbil intel·ligent últim model, unes sabatilles de luxe... Em sembla terrible. Abans, les aspiracions eren treballar, menjar i tenir una casa. Avui són unes altres. Per exemple, anar a Ikea per comprar-se coses mones perquè ho fan tots els altres."

Aquest text, és un extracte de l'entrevista a Gilles Lipovetsky, que li varen fer a el País i que en Miquel Cartisano publica sencera al seu bloc. 

M'he quedat amb aquest extracte perquè defineix a la perfecció el que és actualment la societat del benestar, de la decepció, on una familia pot tenir una casa, dos coches, mòbils d'última generació i malgrat aixó ser pobres e infeliços, i aquesta gens distòpica societat, és on els populistes saben que hi poden pescar vots a dojo.