En les últimes setmanes, ajuntaments de diverses ciutats espanyoles i europees vénen recomanant l'ús de la bicicleta per evitar que la por a el contagi de coronavirus en el transport públic suposi un augment de l'ús de l'cotxe personal. En la mateixa línia i pensant ja en el desconfinament, la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB), una associació que integren 123 socis que representen a més de 500 municipis espanyols, ha instat les administracions a afavorir la mobilitat en mitjans individuals com la bicicleta durant i després de la pandèmia de coronavirus, perquè "permetrà un retorn a l'activitat de la forma més ordenada i aïllada possible".
Segons ha explicat la RCxB aquesta setmana després de reunir-se la Junta Directiva, i acordar un paquet d'accions encaminades a facilitar l'ús de la bicicleta en el procés de desescalada de el confinament, "cal treballar des de ja per a garantir una mobilitat segura, tant en el transport públic com en el transport individual, impulsant sobretot la mobilitat activa per transformar el sedentarisme del confinament en nous hàbits més saludables ".

Com a mesura inicial, demanen impulsar l'ampliació urgent i de baix cost de les xarxes ciclistes urbanes i de connexió amb els municipis veïns, amb l'objectiu de crear espais segurs de circulació i facilitar el distanciament físic sense afectar l'espai de vianants, amb ajudes concretes per part de les administracions supramunicipals. En segon lloc, reclamen reobrir els serveis de bicicleta públics ajustant l'oferta a la demanda, reforçant les mesures de desinfecció i obligant l'ús de guants, així com establir "mesures de coordinació semafòrica" ​​per evitar l'acumulació de bicicletes i vianants esperant en els creus.
També exigeixen a les administracions facilitar espais d'aparcament segur per a bicicletes en locals municipals i altres espais de fàcil accés, així com generar aparcaments de bicicleta amb estructures d'instal·lació senzilla en els centres sanitaris, estacions de ferrocarril i altres espais de concentració de mobilitat, tenint cura que tot això no afecti l'espai de vianants. També es mostren partidaris de baixar la limitació de la velocitat a 30 km/ha ciutats, reduir els límits de velocitat de circulació de la xarxa interurbana.

Ha hagut d'aparèixer el Covid-19, perquè els Ajuntaments vegin la llum i descobreixin la sopa d'all, ara nomès els falta eradicar definitivament els automòbils i els vianants de les ciutats(*) i ja s'haurà tancat el cicle ecològic. De fet som al lloc de sempre, en l'imperi del sentit comú, servidor des dels deu anys i si no hi ha res de nou dissabte, s'ha mogut per Sabadell amb bicicleta i no per la vorera com molts ara, ah! i respectant semàfors, i té el seu sentit, la bicicleta en  una ciutat plana com Sabadell és el mitjà de transport ideal, i ara caldria afegir-hi el patinet elèctric, que m'ha conquistat definitivament, ara nomès cal que els usuaris aprenguin a utilitzar-lo com cal, que de moment no és el cas.
El que no tinc encara clar, és dissabte a quina hora podré sortir amb la bicicleta i la distancia que podré recórrer, i no sé jo si en Salvador Illa ho sap, em temo que com jo no en té ni idea. El senyor de les províncies ha demostrat entre altres ineptituds que la Sanitat és molt millor que la condueixi un metge experimentat que un filòsof, i pitjor encara si aquest és un filòsof tranuitat.

Al Sr. Salvador Illa (potser s'hauria de canviar el nom de Salvador) li podriem dedicar la cançó enfadosa del ciclista de pega adaptada a la seva condició de ministre....

Una vegada un ministre de pega
en una corba va caure al mig del fang
i en el rulé, se li va fer
un gros forat que ell
es tapava amb un paper...



(*) el tema dels vianants o peatons ho dic seriosament, a la vorera fan nosa, i no deixen passar a bicicletes. skaters i patinets elèctrics o a pinrelillo. i les avies amb el carret de la compra fent de fals taca taca, més els testicles de Jehovà amb la seva paradeta. Els jubilats no cal, ja no van per la vorera, lo seu es circular pausadament pel carril bici on no hi passen.... les bicicletes.