Trens rigorosament vigilats és una pel·lícula txecoslovaca de 1966 dirigida per Jiří Menzel i considerada com un dels exponents i films essencials de la nova ona txecoslovaca. La pel·lícula està basada en una història de l'escriptor txec Bohumil Hrabal i tracta sobre la vida d'un jove txec empleat en una estació de tren a la Txecoslovàquia ocupada pel règim nazi durant la Segona Guerra mundial. La pel·lícula va ser filmada als estudis de cinema Barrandov (Praga) i va disposar de l'estreta col·laboració del mateix Bohumil Hrabal. L'excel·lent treball entre el popular escriptor txec i Jiří Menzel va donar com a fruit una pel·lícula catalogada d'obra mestra per la crítica i que es va emportar l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa el 1967.
Dels trens rigorosament vigilats haurem passat als trens rigorosament silenciosos, una distopia que mai haviem arribat a imaginar que veuriem, vagons sencers plens de gent amb les seves mascaretes sense obrir la boca, en una imatge que nomès imaginar-la fa feredat. Mentre a l'obscé temple presumptament expiatori de la Sagrada Familia es reuniren 600 persones per beatificar a Joan Roig i Diggle, l'ùnic mèrit del qual consisteix en que va ser ser assassinat als 19 anys pels republicans, com ho varen ser centenars de joves catalans que no seran beatificats per la secta. No se si val la pena viure en una societat del silenci i d'hipòcrites, almenys a mi que no m'hi busquin, que no m'hi trobaran.
Lo uno no justifica lo otro.
ResponEliminaMe guardaré muy mucho de comparar asesinatos profesados por fanáticos.
Salut
No justifico a ningú, en primer lloc perquè els beatificadors tambè ho son de fannàtics, em limito a denunciar un acte que no s'havia d'haver produït i que beatificar a algú pel sol fet d'haver estat assassinat es un sens sentit que només poden perpetrar ja que els esmentes...fanàtics.
EliminaCuando hablo de fanáticos pluralizo, no hay un bando, hay dos. No hablo de masa, hablo de bandos. Y si, insisto, los dos bandos son fanáticos, unos en nombre de Dios, en nombre de una ideología, los otros.
EliminaSalut
No tengo ni idea del individuo que han beatificado los del negocio vaticano, ni me interesa mucho ni sabía nada. Siempre hurgan en su pasado para alimentar prácticas demodés y absurdas, pero son así. De todos modos ya que citas a los republicanos como causantes de no sé qué crimen, me gustaría saber con mayor exactitud que facción de aquel ámbito llevó a cabo la supuesta ejecución. No todos los republicanos estaban por la violencia extrema. Por curiosidad.
ResponEliminaTrenes rigurosamente vigilados tiene la propiedad de ser una gran novela de Hrabal y de ser una muy buen película de Menzel. Reconozco que no soy objetivo, soy un entusiasta del escritor de Praga.
Supongo que seria los del POUM, o alguna facción por el estilo, en una guerra están todos por la violencia, y los republicanos también, entre los que estaba mi padre que no mató ni a una mosca. De lo que me quejo es de beatificar a un joven de 19 años por el solo hecho de haber estado asesinado, de hecho ya de por si es una estupidez beatificar o santificar a alguien, porquè no hay beatos ni santos en este mundo, y por cierto los de la secta de asesinar saben un rato y es un ejercicio que han practicado a menudo a lo largo de su siniestra historia.
ResponEliminahttps://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Roig_i_Diggle - Aqui dice que fué asesinado por milicianos republicanos, aunque también pone una memez como que murió por amor a Dios.¿Como se puede amar a algo inexistente?, y morir por ello.
¡
A ver, Francesc. ¿ te consideras creyente ?.
ResponEliminaYo, no. Y por eso me trae al fresco a quién beatifiquen.
Y por el otro "lado", han "beatificado" laicamente a Companys, un presidente de la Generalitat que firmó sentencias de muerte con su puño y letra.
Tiene dedicadas calles por toda Cataluña, y el aniversario de su fusilamiento, se montan "procesiones" con antorchas y homenajes públicos.
¿ Y quién recuerda a aquellos cuya sentencia de muerte rubricó personalmente ?.
Pues parece que existen muertos de primera, de segunda y mediopensionistas.
Toda violencia es execrable y odiosa, TODA.
Nombras a en Santiago y un lance así no podía quedar sin comentario.
ResponEliminaEl iba de conductor con un camión, siempre habia dicho que en la guerra no disparó ni un solo tiro.
EliminaD'acord, clar que sentencies de mort qui mès qui menys en temps guerra n'ha signat. Però la meva crítica ñes per la cerimonia desmesurada de 600 persones, i potser en alguna cosa dec creure quan critico la beatificació, podria dir alló de Marsillach, si dic que crec en Déu menteixo i si dic que no també.
ResponEliminaSalut