💭La nova normativa municipal dels patinets elèctrics, ha entrat en vigor aquest dissabte dos de gener. A partir d’ara, aquests vehicles hauran de complir les normes de circulació, com la resta de vehicles.
Amb la nova regulació, els patinets elèctrics no poden circular per voreres i zones de vianants, ni per per vies interurbanes, travessies i autopistes i autovies que transcorrin per poblacions. Tampoc per túnels urbans. Sempre que sigui possible hauran d'utilitzar el carril bici.
Pel que fa a la velocitat, no poden superar els 25 km/h. A més, els conductors no poden circular amb auriculars posats ni parlant pel telèfon mòbil i s'han de sotmetre a controls d'alcoholèmia si se'ls demana.
Un altre fet destacat és que el patinet es considera un vehicle d'una sola plaça. O sigui, només hi pot circular una persona (en cas contrari, les multes poden arribar als 100 euros). Hi ha, però, encara alguns serrells pendents. Encara no és obligatori la contractació d’una assegurança obligatòria, una decisió que passa a mans dels ajuntaments, de moment.
Aquests canvis formen part de les noves mesures de trànsit aprovades pel govern espanyol el passat mes de novembre.
Crec que al meu barri els dels patinets eléctrics encara no se n'han assabentat, ho sento, però avui n'he enviat a un altre al terra (no s'ha fet res) i no ho he pogut evitar, sortia del forner i me l'he trobat al damunt. No és el primer, pero aquesta vegada ha estat sense voler, que consti en acta.
Dit aixó, no tinc res en contre del patinets, ni dels skaters, ni dels que van en patins en línia o fins i tot de quatre rodes (algus n'hi ha), però s'han d'atendre a les normes de circulació i respectar-les, com els ciclistes, i els vianants que som dels més incívics, sobretot els jubilats.
Fa un temps demanava la creació d'una matrícula per bicicletes i també per patinets (abans n'hi havia per les bicicletes). Amb la matrícula hauria d'anar-hi incorporada l'assegurança obligatoria i l'ùs del casc. Faria falta també una campanya de conscienciació pel vianant, que de fet és el que sobra a les voreres avui en dia, potser uns cursets, seguits d'un carnet de vianant, no estarien de més. Per exemple als jubilats en general se'ls hi haura de fer entendre que en comptes de passejar amb patxorra pel carril bici, ho han de fer per la vorera que a més sol ser molt més ample, potser és que com els de la ESO no saben que la vorera és el que en català antic s'en deia 'Acera'. Estaria doncs prou bé un carnet de vianant, i fins i tot algun tipus d'assegurança per protegir i protegir-los.
Ya iba siendo hora de poner las cosas en su sitio.
ResponEliminaAl igual lo han hecho porque con tanto atropellado en la acera ya no hay plazas en urgencias, esto del Covid está cambiando las reglas.
Salut
no se'ls n'hi ha de deixar passar ni una, per la vorera no hi poden anar.
EliminaSalut
Os veo optimistas con la nueva normativa. Pero os recuerdo que en este país tenemos leyes y normas para todo, pero NADIE que las haga respetar y cumplir.
ResponEliminaY os lo dice alguien que tiene media docena de rifirrafes diarios con los patinetistas. Un día de estos se me va a fundir la bocina del coche.
Jo ja he tinguit varies enganxades i un parell d'ensurts seriosos, i son nanos que van al Institut amb el patinet per la vorera, pero a tota pastilla.
EliminaPues cuidado, ni se ocurra
ResponEliminaactuar violentamente, resultado por el que ocurra un accidente, primero son menores y segundo acusación de intento de asesinato intensionado, si muere
si te embisten y tu te defiendes, no tienes ninguna culpa, en los dos casos que me ha sucedido no eran menores, pero aún así si van por la acera no pueden exigir ninguna responsabilidad.
ResponEliminaAyer, salía de la panadería con la bolsa del pan, y choqué contra un tío que iba por la acera, o el chocó contra mi, no se hizo ni me hice daño porque iba despacio, y no protestó, sabia que era culpa suya.
No es defensa, en el caso que explicas,es ataque.No deja de ser un accidente,que con la nueva normativa ocurrirá en la calzada, esa es la diferencia.Si tengo un accidente,no se me ocurriría atacar al causante,para eso están los abogados para defender mis intereses.Si que en esta normativa,se echa de menos la obligación de un seguro, como en el caso de los ciclomotores de baja potencia.
ResponEliminaHAY un tipo con un patinete eléctrico en Vigo, al que han cazado ya dos veces a 99 por hora por la ciudad.
Eliminahttps://draft.blogger.com/blog/post/edit/preview/6078811574536784568/7702191235752463127
Seguro y matrícula y en las bicicletas también, yo de pequeño tenia matrícula para mi bicicleta, la daban pagando 5 pesetas en el ayuntamiento de Sabadell.
ResponEliminaaqui tienes unas cuantas de aquellos tiempos
https://www.milanuncios.com/coleccionismo/matricula-bicicleta.htm
También la tenía yo en Córdoba,en una bici Orbea de frenos de varillas que por cierto me la compró mi padre,por Reyes Magos.Pero entonces era el único vehiculo que tenían muchas personas,la matricula era sólo una forma impositiva de los ayuntamientos, escasos de dineros.Hoy día no tiene sentido,las bicis llevan un código grabado.Las políticas actuales de salud y anticontaminación, persiguen activar este medio de movilidad . En este país la verdad está costando.
EliminaComo curiosidad,en Córdoba,con los ayuntamientos de izquierdas,se hizo una fuerte campaña del uso y respeto a la movilidad en bici.Cada año se hacía y se sigue haciendo,una manifestación.La anécdota era (no se, si sigue),que la encabezaba,una señora despampanante,rubia de melena larga,COMPLETAMENTE DESNUDA,montada en bici.Como medida sanitaria,una toallita en el sillín,pero ya está.Pienso que el mensaje era lo "desnudo" que está un ciclista,en las vías públicas.Se hicieron carriles bicis,no suficientes.
Yo tenia una BH verde con guardabarros, un solos plato y un solo piñón, que pesaba un montón, pero a los 11 años no hay peso que valga.
ResponElimina