Tenim a les nostres les autoritats competents de la DGT i Ajuntaments, enfrascats amb el tema de la regulació de ciclistes, ciclistas i patinets, patinetas, preocupats per la salut física dels seus ciutadans, o per recaptar una mica més de diners per a les arques municipals. Volen que portin el casc, que tinguin una assegurança i una matrícula. El del casc en les bicis és curiós, a la ciutat on fa més falta no és obligatori, i en tant a la matrícula, abans ja existia, s'anava a comprar a l'ajuntament i si no recordo malament costava 5 pessetes.

Què és el que fa que el conductor o conductora d'un automòbil respecti un semàfor en vermell i el d'una bicicleta o bibicleto, patinet o patineta, vianant o viananta opti per no fer-ho? ¿Tenir un carnet de conduir o la por a la sanció? Què passaria si, en lloc de obligar-lo a treure un document de dubtosa utilitat, s'imposessin multes o es requisasen bicis o mòbils als infractors? ¿I, sobretot, què passaria si en comptes de carnet s'obligués a la matriculació i a la circulació amb la cobertura d'una assegurança? o si apliquéssim aquestes mesures als vianants i vianantes?

El conductor o conductora de l'automòbil, sigui per urbanisme, sigui per temor al càstig, compleix en línies generals amb les normes. I si se salta la llei, multa que li cau. Amb els ciclistes i ciclistas, i també amb els patinets i patinetas elèctrics i vianants i vianantes, no passa això. Saben que la multa els caurà només si tenen molt mala sort o els toca un guàrdia urbà o guàrdia urbana purista. I en el cas dels vianants i vianantas, gens innocents en el respecte de les normes de circulació, aquesta sensació d'impunitat es dispara. Per què els vianants i vianantas se salten el semàfor en vermell sistemàticament, quan només estan autoritzats a fer-ho els jubilats i jubilades d'avançada edat? .Per què travessen la calçada per al mig i si és possible en diagonal per trigar més temps? per què prefereixen passejar pel carril bici en comptes de la vorera encara que aquesta sigui molt ampla? per què canvien de sentit de la seva marxa sense avisar ?. I encara no se li ha acudit a la nostra administració crear un impost sobre el desgast que produeixen les soles de les sabates a les voreres.

De fet el vianant o viananta no cap a la ciutat, se li hauria de prohibir circular-hi a peu o corrent, amb la cosa aquesta del running, abans footing i abans córrer a seques. Si de cas, el vianant o viananta per poder circular per la ciutat ha de complir les premisses indicades anteriorment, carnet de vianant o viananta, assegurança (la de l'Ocaso no val) matricula i casc, i tot i així, segueix sobrant i destorbant a les voreres, que estan per als patinets, bicicletes, amotillos i alguna que altra andròmina tipus Segway, que tenen prioritat.