💬A mi no m’estranya que una part del jovent confinat a Mallorca hagi actuat pitjor que les mones del zoològic. Saben que els seus pares justifiquen qualsevol excés que facin perquè la culpa sempre és “dels altres” - Francesc-Marc Álvaro.
Es van arribar a presentar cent tres sol·licituds d’habeas corpus relacionades amb els estudiants confinats en un hotel de Palma. La jutgessa de guàrdia no en va admetre cap, la qual cosa és una noticia excel·lent: és indispensable que les institucions funcionin bé quan una part de la societat es mou per deliris i es desconnecta de la realitat. Els pares que van parlar de segrest dels seus fills i van demanar l’habeas corpus són la mena de gent que, en comptes de criar ciutadans responsables, alimenten consumidors capriciosos de l’Estat de benestar que creuen ser visitants d’un parc temàtic perpetu. Fa gairebé un segle, Ortega y Gasset va anunciar el sorgiment de l’home-massa; avui, aquesta figura s’ha sofisticat i porta un smartphone enganxat a la mà.
Aquest escrit d'Olga Pereda a el periódico, és molt il·lustratiu. El podeu llegir sencer aquí, només us en deixo un tast perqupe us en feu una idea.
"Una jove americana està de viatge d'estudis a Barcelona. Un dia, puja a l'ascensor i es queda atrapada. No pot obrir la porta, que està encallada. Podria prémer el botó d'emergència. Podria trucar al 112. Podria cridar per alertar algun veí. Però no. La nostra protagonista agafa el mòbil i truca a la mare, que està als EUA. Des de Florida, la mare-coratge truca als tècnics i soluciona el problema de la seva petitona. Aquesta és una de les delicioses i verídiques anècdotes amb què la periodista, autora i divulgadora Eva Millet explica la hiperpaternidad, un fenomen importat dels EUA que implica tenir gravat a foc un lema: que no li falti de res al meu fill. Jo carrego amb la seva motxilla, jo li imposo una agenda de ministre, jo li busco extraescolars fins a sota les pedres, jo vull que sigui el proper Mozart, jo li cordo les sabatilles amb 10 anys, jo vull que sigui immensament feliç i que mai s'avorreixi, jo vull un fill perfecte. I no sap que el que està criant es un fill idiota, un enze". A aquesta mare, només li importa que el seu 'vailet' no es frustri gens ni mica, ni que sigui un paio de 17 anys amb amb esperons.
D'aci la conxorxa dels enzes a Mallorca de les mares hiperprotectores per salvar als seus pobrets fillets segrestats, o presumptament segrestats pel pèrfid Govern Balear.
Les mares... i els pares?
ResponEliminaYa lo hemos hablado.
ResponEliminaAyer salió un padre con su su hijo de 17 años. No había derecho de encerralos. Su hijo sólo había estado tres días libre, y le querían hacer pasar 10 en la habitación de un hotel. Y que no.
Verdaderamente, ¿cómo queremos que nuestros hijos naden como cisnes si nosotros somos patos?.
Un abrazo
Le hubiera partido la cabeza, pero no, no vale la pena, mejor es que me proteja yo, de su hijo y de lo idiota del padre.
També Júlia, pares,tiets, monoparentals, pares del mateix génere. Es un genèric per no caure en la bestiesa del políticament correcte i acabar amb els miembros y miembras de Leire Pajin. Encara que aquí sembla que hi ha més acció de mares que de pares, precisament. No és aquest el problema.
ResponEliminaSalut.
Miquel, no ho entens, pobrets vailets, tancats 10 dies en un hotel de 4 estrelles a pa i ganivet, quin sacrifici, quina crueltat, ¡Llibertat pels vailets segrestats!, Sánchez demisión, Colau demisión.
ResponEliminaSalut.
Yo tengo tres hijos y puedo asegurar que nunca les trate como idiotas hablando con ellos, que es otro defecto de los padres. Siempre les hable como personas adultas y ahora hablo con ellos como si hablase con otra persona normal. Desde los 12 o antes se recogen su habitación, se hacen su cama y la verdad son bastante trabajadores en casa y en los estudios uno más que el resto, pero cada uno somos como somos. Cuando veo algunas escenas en el parque de mi pueblo (aquí hay muchos niños) de madres corriendo detras de su hijos porque estos no les hacen caso, pienso, ahí tienes una gilipollas que corriendo detrás de su hijo piensa que es mejor madre. En mi casa no se ponían platos "alternativos", una cosa igual para todos, si alguno no le gusta pues que se espere a cenar, que en África los niños van detrás de la comida y aquí la comida va detrás de los niños, lo que no deja de ser absurdo. Mucha tontería, pero mucha con los hijos...Tíos con 30 años que no han trabajado de nada, con dos cojones, eso es fruto de lo anterior, más que de otra cosa. Se les conoce con el nombre de "Noencuentrodelomio", seguro que conoces alguno.
ResponEliminaUn saludo
Si son lo suficientemente adultos como para participar en "botellones" a las cinco de la mañana, también deberían serlo para asumir las consecuencias de esos "botellones".
ResponEliminaAnalizar la influencia de la hiperconectividad de los móviles en la sobreprotección de los padres a sus cachorros podría ser el eje de toda una tesis doctoral.
No me quiero imaginar los mensajes que enviarían en caso de hacer el servicio militar como antaño : "Mamá, el sargento Arensivia me tiene manía".
No hables de la mili, te tildarán de feixista, RODERICUS.
ResponEliminaEstos no saben que la Rahola, primera defensora del mundo israelí y embajadora simbólica catalana en aquel país, tenía la idea de poner la mili en Catalunya al estilo israelí, o sea, obligatoria, teniendo en cuenta de que sería imposible acarrear con un gasto de tamañas proporciones para las arcas de la nueva república.
O sea, tres años para els mascles i un i mig per les famelles.
Esto se llevaba de amagatotis, porque intuían que la mili obligatoria no era del agrado de los jóvenes.
Ya me imagino al cabo Pastenaga: a forrrrrrrrrrrrrrrrrrrmar ¡
Y aquí si que la votaba¡¡¡¡
Daniel, tu eres de antes, ahora lo que se lleva es ser coleguis con los hijos y consentirles todo lo que les de la gana, privilegio que hemos perdido los abuelos, que para eso estamos.
ResponEliminaRodericus, suposo que s'hi adaptarien a la mili, no tindrien més remei. Així espavilarien.
ResponEliminaMiquel, la Rahola faria de Pilar Primo de Rivera en la republiqueta del dia després.
ResponEliminaSalut.