💬A mi no m’estranya que una part del jovent confinat a Mallorca hagi actuat pitjor que les mones del zoològic. Saben que els seus pares justifiquen qualsevol excés que facin perquè la culpa sempre és “dels altres”  - Francesc-Marc Álvaro.

Es van arribar a presentar cent tres sol·licituds d’habeas corpus relacionades amb els estudiants confinats en un hotel de Palma. La jutgessa de guàrdia no en va admetre cap, la qual cosa és una noticia excel·lent: és indispensable que les institucions funcionin bé quan una part de la societat es mou per deliris i es desconnecta de la realitat. Els pares que van parlar de segrest dels seus fills i van demanar l’habeas corpus són la mena de gent que, en comptes de criar ciutadans responsables, alimenten consumidors capri­ciosos de l’Estat de benestar que creuen ser visitants d’un parc temàtic perpetu. Fa gairebé un segle, Ortega y Gasset va anunciar el sorgiment de l’home-massa; avui, aquesta figura s’ha sofisticat i porta un smartphone enganxat a la mà.

Aquest escrit d'Olga Pereda a el periódico, és molt il·lustratiu. El podeu llegir sencer aquí, només us en deixo un tast perqupe us en feu una idea.

"Una jove americana està de viatge d'estudis a Barcelona. Un dia, puja a l'ascensor i es queda atrapada. No pot obrir la porta, que està encallada. Podria prémer el botó d'emergència. Podria trucar al 112. Podria cridar per alertar algun veí. Però no. La nostra protagonista agafa el mòbil i truca a la mare, que està als EUA. Des de Florida, la mare-coratge truca als tècnics i soluciona el problema de la seva petitona. Aquesta és una de les delicioses i verídiques anècdotes amb què la periodista, autora i divulgadora Eva Millet explica la hiperpaternidad, un fenomen importat dels EUA que implica tenir gravat a foc un lema: que no li falti de res al meu fill. Jo carrego amb la seva motxilla, jo li imposo una agenda de ministre, jo li busco extraescolars fins a sota les pedres, jo vull que sigui el proper Mozart, jo li cordo les sabatilles amb 10 anys, jo vull que sigui immensament feliç i que mai s'avorreixi, jo vull un fill perfecte. I no sap que el que està criant es un fill idiota, un enze". A aquesta mare, només li importa que el seu 'vailet' no es frustri gens ni mica, ni que sigui un paio de 17 anys amb amb esperons.

D'aci la conxorxa dels enzes a Mallorca de les mares hiperprotectores per salvar als seus pobrets fillets segrestats, o presumptament segrestats pel pèrfid Govern Balear.

,